Skulle gärna vilja veta vad ni tycker om de här bilderna jag fotograferat. De är fotoade när jag är påväg till bussen, så jag hann inte "anstränga" mig så att säga.. Skulle bli glad åt några kommentarer om vad jag skall bättra på :)
Texten kommer aldrig med i första inlägget! >.< Men här kommer nästa bild ialf..

#0 är en fin bild (motiv och ljus) men jag har svårt att hitta fokus.
i #1 stör jag mig på tråden som går horisontellt + att med mer vidvinkel så att man såg marken så skulle den ha blivit ännu bättre.
För #2 gäller samma sak som i #1, men #1 ser bättre ut med de lite murrigare färgerna.

Allmänt i motljusbilder så letar man efter någonting att fästa blicken på (det gäller även solnedgångar) Annars blir det lätt en ointressant bild. Spontant gillar jag den sista bilden av den anledningen att det finns en båt med

#0, motljusbilder kan vara svårt, man måste funder på vad som ska vara tydligast i bild. I första bilden så skulle jag nog ta ett steg till vänster och försökt undvika att ha solen med i bild, vänt på kamera och fotat vertikalt.
Jag tror att du skulle ha försökt att exponera mer efter himmeln på de övriga bilderna så att träden blev svarta.
Hoppas det hjälper!
Robert