droppar

snygga

#2 Tack för kommentaren ,
Jag var lite tveksam till dom kunde liksom inte avgöra om dom var bra eller dåliga men så känner jag ofta när jag tittar på mina bilder är de skit eller kan man visa dom . (tog ca 600 bilder idag annars ca 100 per dag)
mvh/bjorsa

Visst visslar man med grässtrån fortfarande - väl?

#4 Japp! Jag gör det jallafalla :P Om man är ute en varm sommardag så kan man väl sätta sig på gräset och leta upp ett bra instrument och spela en melodi ;)

#4,5 Ok traditionen lever vidare men hur tyckte ni bilderna blev om man får fråga blev dom tama mesiga eller bara tråkiga vill ha lite kritik förslag hrm nu börjar jag låta desperat :-))
Men bara lite input på bilderna man lägger ut vore kul fast jag vet man tittar på bilden åsså undrar man va f..n skall man säga om den här da :-)))
mvh/bjorsa

#6 du ska få lite kritik nu :P
På första bilden så tycker jag att det vore snyggare med en grön bakgrund, som på andra bilden. Jag skulle vilja se mer utav vattendropparna, att man ser "små kristaller" i vattnet. Men ändå så att man ser lite av bladet med.

#7 Tack för kritiken de där med de gröna förstod jag å de kan man nog få till men får inte ihop hur du tycker att vattendropparna skulle vara men de gör inget nu fick jag lite att fundera på ifall jag kommer ut på morgonen så skall jag försöka att få mer ljus bakom som filtreras genom lövverk så att de blir grönt .
Du kanske menar att skärpedjupet blir så kort att bara några droppar ligger i fokus ? Har försökt att få längre skärpedjup men när man skruvar på en omvänd lins på kameran så kan man ju dels använda linsens bländare och kamerans men de hjälper inte för mig kanske de finns någon som vet något annat tricks för att få längre skärpedjup ?
mvh/bjorsa

#9 Tack Robert,
Komponering å ljus är nog de som e svårt för mig jag går mer på inspiration å själva objektet men skall jobba på de där med linjer men de e inget som kommer automatiskt för mig har de liksom inte i mig men skall försöka hitta dit.
mvh/bjorsa

Snygga droppbilder, bjorsa. #11 är riktigt fin.
Hälsningar
Robert

#11 Den blev riktigt bra. Jag skulle bara vilja se lite mer av nederkanten av bladet.

Riktigt riktigt fina bilder.
#15 bilden är helt underbar

#16 Tack phateman de var kul att höra
mvh/bjorsa