Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 812 ggr
[Martina-3]
0

Sigma 70-300/4-5,6 DL Macro Nikon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

-* Sigma 70-300/4-5,6 DL Macro Nikon *-

Sigma 70-300/4-5,6 DL Macro Nikon är ett mycket bra telezoom objektiv till Nikon D50. För dig som gillar att fotografera sport, djur eller natur är detta objektiv att starkt rekomendera. Den ger klara färger och mycket god kontrast. Jag själv fotograferar mycket katter och hästar, djur som rör mycket på sig och med detta objektiv får jag mina bilder klara och fina. Om du är ny med fotografering och inte riktigt vet vad du ska köpa för objektiv men fotar mycket motiv som rör sig tycker jag du ska pröva på Sigma 70-300/4-5,6 DL Macro Nikon. Priset är inte heller så farligt dyrt utan man får mycket för pengarna. Kostar lite olika på olika butiker men där jag köpte mitt på YFO kostar det 1495:-. Man kan även hitta begagnade billigare.

Bilden på Sigma 70-300/4-5,6 DL Macro Nikon kommer ifrån Yfo.se, där jag köpt mitt objektiv..

ElinSa
0

Är det det objektivet som säljs av OnOff också?
Har funderat på köpa det.

[Martina-3]
0

Hej ElinSa!

Ja, jag kollade på Onoff´s hemsida och de säljer 70-300 objektiv för Nikon kameror, men det kostar något mera än det 70-300 objektiv jag köpte på Yfo, på Onoff kostar det 1 876:- och på Yfo kostar det 1495:-. Du får nog själv avgöra vad du ska handla obejktivet någon stans:-) Lycka till..

Erix
0

Jag kikade oxå på OnOff´s sida. Dom verkar endast sälja Tamron.

Är det någon skillnad i kvalité mellan Sigma och Tamron ?

Jag har känt på båda objektiven och tycker att Tamron känns lite mer robust, Sigma - Lite plastigt ?! Eller ?

Niklas
0

#0: Har du några bilder du har tagit med det objektivet? Det vore roligt att se. Särskilt om du har några på maximal zoom.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

emmaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har samma objektiv och är jättenöjd, här en bild på maximal zoom. Närgränsen är dock inte bra alls men funderar på att köpa till en mellanringssats.