signera
Hur gör ni med era foton signerar ni dom efteråt med någon penna isåfall vilken slgas penna skall man använda för fotografier?
Om ni signerar i photo shop eller paintshop pro hur gör ni där för att få till en fin signatur ?Att jag frågar är för att för mig blir de inge snyggt när jag försöker i paint eller photoshop men jag har sett fina signaturer här så kanske någon vill dela med sig av hemligheterna ?(Vill ha i skrivstil)
mvh/bjorsa

Den ser okej ut, men tar uppmärksamheten från bilden. Jag skulle rekommendera en mer diskret variant, exempelvis grått.
Vänliga hälsningar
Niklas

Du kanske vet om de finns något typsnitt som ger lite run-aktiga bokstäver ?
mvh/bjorsa

Hittade denna sidan med runor men gav inte den effekten jag vill men en länk ifall någon vill skriva med runskrift
http://www.runristare.se/runstensskolan/runfonter/runfonter.html
mvh/bjorsa
Jag signerar mina bilder med en personlig namnteckning med svart tusch på bilden. En penna avsedd för att skriva på CD-skivor med funkar bra.

#7 Ok så tusch påverkar inte bläcket på bilden skall prova de oxå tack för förslaget.
mvh/bjorsa
Vad som händer på en bläckstråleutskrift törs jag inte lova.
Jag tar huvudsakligen ut mina bilder på fotografiskt papper.
Jag får väl köra med tippex eftersom jag är lite low-key :-)

#9 Ingen fara jag kan ju testa i alla fall ,jag skriver ut mina bilder på hp premium photo papper och med photopatron vad nu de skiljer sig från färgpatronen men skall testa att framkalla bilder .
mvh/bjorsa

Snyggt Robert.
Har inte tänkt på det innan.

#12 Smart skall testas
mvh/bjorsa

#12 Glöm inte copyrightmärket
Jag har sett någon som har gjort bokstäverna "i" fotot och sedan höjt dem lite. Bokstäverna blir alltså det som bokstäverna ligger på i fotot. Fattade någon?? Jag ska se om jag inte kan få fram ett expemel. Det är diskret o snyggt, tycker jag.
Hittade tyvärr inget. Mitt försök har försvunnit från min dator.
#15: Egentligen behövs väl inte ©. Om det är en papperskopia som man ger ut så ser det lite väl aggressivt ut med det på. Signaturen räcker tycker jag.
#16: Gör du din signatur med ett typsnitt så kan du dubbelklicka på textlagret och lägga till en skugga. Du väljer vinkel på ljuset och simulerat avstånd från pappret och hur diffusivt det kommer att bli.
Effekten passar ibland.
Använder du en inscannad bild som namnteckning eller om du ritat den på ritbräda så måste du frilägga texten, annars blir det ingen skugga innuti bokstäver med inneslutning såsom O.
Öka kontrasten i lagret, klicka med trollstaven på bakgrunden och sudda.