Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 306 ggr
Robert
0

Nytt från Canon, Digital Ixus Wireless

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Canon lanserar Digital IXUS Wireless – Canons första digitala kompaktkamera med stil och prestanda i toppklass och stöd för trådlösa funktioner med Wi-Fi (IEEE 802.11b).

Digital IXUS Wireless har silverfärgad finish och en blå lysdiod som indikerar trådlös kommunikation. Bildkvaliteten grundas av ett kompakt Canon UA-objektiv med 3x zoom och linser med ultrahögt brytningsindex, en CCD-sensor med 5 megapixels och Canons DIGIC II bildprocessor. Andra funktioner är den ljusstarka 2 tum stora LCD-bildskärmen och 14 fotograferingsmetoder för både bekväm fotografering och avancerade inställningar för speciella förhållanden.

Canons bildprocessor DIGIC II ger snabba funktioner och suverän färgåtergivning. Bildprocessorn DIGIC II styr alla inställningar i kameran, bland dem intelligent 9-punkts autofokus som kan ställa in skärpan rätt även när huvudmotivet inte i exakt mitt i bilden. iSAPS analyserar motiven och optimerar kamerans inställningar redan innan du tar bilden.

Tillbehör
Bland tillbehören för Digital IXUS Wireless finns:

• En elegant mjuk skinnväska DCC-500
  • High Power Flash HF-DC1
  • Batteriladdare CB-2LVE
  • Batteri NB-4L
  • Nätadaptersats ACK-DC20

1 Canon Nätaggregat CA-DC20E (medlevereras) kan behövas för anslutning till vissa Canon PictBridge-kompatibla skrivare.
2 En dator med Windows XP SP2 och Wi-Fi (IEEE 802.11b) behövs för trådlösa funktioner. Avståndsområdet för trådlös kommunikation är upp till cirka 30 meter beroende på omgivningen.
3 Beroende på minneskortets hastighet och kapacitet.
4 CANON iMAGE GATEWAY är inte tillgänglig i alla länder i Europa. Se www.cig.canon-europe.com för mer information.

Säljstart för Digital IXUS Wireless är i januari 2006. Det rekommenderade cirkapriset inklusive moms är 5300 kr (4240 kr exklusive moms).

---->Till Canons hemsida!

Hälsningar

Robert

johan
0

Kul med wlan i kameran. Läste om en Nikon-kamera för något år sedan som skulle ha wlan, men har inte sett den på marknaden ännu.

Synd att det bara är 802.11b. Känns som att sätta in en USB1.1-kontakt. Är det verkligen så mycket svårare att få in 802.11g?

Mvh // Johan

Kiara
0

CD skivorna kan man lägga i kylskåpet som skydd mot brand, det är tydligen så att det är ytters sällan som det som finns i kylskåpet brinner upp vid brand.

Inbrott, då är ju bankfack bättre, grannarna hade inbrott för två år sedan och dom stal t.o.m. en bingolott men jag tror inte att dom hade rotat i kylskåpet.

gurin
0

Vårt kylskåp är redan till bredden fyllt med matvaror. Aldrig att jag kan få in någon större mängd skivor där.

mvh/gurin

Oskar
0

Smart kamera! Fast jag hade gärna sett att den hade blåtand också. Smidigt att kunna utbyta bilder med mobiltelefoner och pda:er!

Oskar

Robert
0

Kiara, vad har CD-skivor att göra med ny kamera från Canon?

Hälsningar

Robert