Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1189 ggr
Niklas
0

Motorcyklar

Jag fotograferade på Barkarby flygfält igår. Vägverket, Polisen med flera anordnade fri körning med motorcykel. Det fanns plats för både hastighetstävlingar och stuntåkning.

http://photograf.se/barkarby_20080820/

Kritisera gärna.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

gurin
0

Fina bilder.

Det där måste ha varit kul att titta på.

mvh/gurin

Bleenda
0

Vilka jätte fina bilder. Motorcyklarna stog väl knappast stilla när du fotade. Klara fina bilder.

Bengan-A
0

Snygga bilder .

Mvh Bengan

Patrik
0

Tjena,

Vilka fina bilder…. Hur gjorde du när du fotade? Panorerade du?

vilka inst. hade du?

/ Patrik

Niklas
0

Tack allihop!

Det går ganska fort. De startar tre bredvid varandra och kör sen så fort de kan så oftast går det väldigt fort.

Jag panorerade med ett Canon EF 70-200 mm f/2.8 L IS USM med bildstabiliseringen i läge 2. Jag använde olika inställningar. Oftast brännvidden 200 mm. Det var ganska dåliga ljusförhållanden på kvällen med tunga moln och ett regnväder i inseglande. ISO var 640 om jag minns rätt så i högsta Upplösning är bilderna ganska gryniga, men inget som är något problem när man betraktar dem så här.

Vänliga hälsningar

Niklas

Martin
0

Riktigt bra och sköna bilder. Tycker de tunga molnen gjorde en rätt bra inramning även om sol kanske varit lika trevligt.

Vad hdae du för slutartider (ungefär) på hojarna när de stod på som värst? 1/1000-1/2000 eller ännu kortare?

mvh Martin

Martin
0

Gillar förresten bäst ett av dem på den gröna ninjan, man ser riktigt farten då framhjulet i accelerationen lyfter från marken. Vackert fångat!

mvh Martin

Niklas
0

Tack Martin!

Slutartiderna låg oftast kring 1/160 - 1/200. Med 1/2000 hade nog både hjul och bakgrund sett ut att stå stilla.

Vänliga hälsningar

Niklas

Martin
0

Hmm, glömde bort att det var ett rätt så ljusstarkt objektiv. Jämförde med de försök jag själv gjort i liknande väder (förvisso inte heller mc utan mest djur i rörelse). Tänkte att eftersom att det var fri fart har de säkert stått på ganska ordentligt och då kanske man skulle kunna få den (lilla rörlighetsintrycket vid hjulen) även med kortare slutartider, men det blir kanske för kort.

mvh Martin

Niklas
0

Djur i rörelse är svårare för de rör sig på andra sätt. Fast där är man kanske inte så intresserad av fartsudd i alla fall. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Martin
0

#10 Blandat - kan bli väldigt effektfullt på vingar t.ex.

mvh Martin

webbwalle
0

Supernice jag som undvikit detta objektiv kanske skall tänka om?

Teja-Bea
0

Fina klara bilder. Dock stör jag mig på beskärningen. Nästan alla cyklar är centrerade i bilden. Jag vill se mera luft framför än bakom, då syns det lixom att den är på väg nånstans!

Annars jättesnygga bilder!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Idrus
0

Jättefina bilder, det är bra att det syns att det går fort (:

Besök gärna min blogg.