Foto iFokus

Foto

Etikettsäljes-köpes-bytes
Läst 585 ggr
Sessan1
0

Digitalkamera

Hej på er!

Har ju läst att iFokus kan/får man INTE sälja saker med mera men hur är det med denna sida av iFokus?

Finns ju att välja bland en hel del och då fanns: sälja, köpes eller bytes med. Kan man sälja kameror här då?

Har en ganska nyköpt kamera som jag försöker att bli av med men har inte lyckats än.

Den är knappt använd.

Det är en samsung Digitalkamera.

Pris: 1 500 :-

Har köpt den för lite mer än 1900 kr.

Jag säljer en samsung lens digitalkamera!
Det är 10.2 pixel.
Och optisk zoom,
Ljuskompensering.
Stor display.
är även möjligt att ändra slutartid och bländare.
Kameran är i nyskick.
Minneskort 1gb medföljer,
L210.
Zoom:6,2-18,6 mm

OM det går/får att sälja den här,

så sätter jag isf in bilder på den.

MVH/

Sessan1

Inkanyezi
0

Jo, om du hittar någon som vill köpa din kamera så är det helt okej, du har ju valt gruppen "Säljes, köpes eller bytes".

Jag tror däremot att det kan vara lite svårt att ta ut ett så högt pris, eftersom den kan köpas ny på postorder för ett lägre pris. Allmänt för kameror och andra tekniska grejer så sker en ständig utveckling och priserna sjunker mycket fort; en dator eller en kamera köpt för några veckor sedan kan vara "gammal" redan, och den kan ha ett nypris som har gått ner mycket; ibland till mindre än hälften. Jag jobbade i fotobranschen för längesen och köpte in begagnat, och väldigt ofta blev folk besvikna över att jag inte ville betala mer än omkring 30-40% av nypriset, och på den tiden skedde ändå inte det snabba prisfall som vi kan se nu.

Förlåt om jag regnar på din parad, men så ser den här branschen ut. Kanske Tradera eller Blocket funkar bättre för att sälja, men förvänta dig inte några väldigt höga bud.