Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 867 ggr
Ruterdam
0

Hjälp mig med makro objektiv!

Hej :)

Jag önskar mig ett nytt makro objektiv till min Pentax k100d Super i Julklapp, Men jag vet inte vilket? Det får inte kosta typ 6000:- eller nåt, högst 4. Har ni nåt tips? (:

[Fibbe]
0

Sök!

Det finne miljoner trådar om detta…

//Felix

jaffar
0

Titta här

www.scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sid=6270683

eller på cyberphoto

janne

mimmibackman
0

Kolla prisjakt ^^

Martin
0

Fibbe: Finns det verkligen många bra trådar som tar upp olika macroobjektiv? Jag hittar inte speciellt många faktiskt.

Macroobjektiv, råd önskas Handlar om olika sigmaobjektiv, jag har inte kollat huruvida de finns med Pentaxfattning men det går nog att få.

Macroobjektiv Står förvisso att den som vill ha hjälp har en Nikonkamera, men tittar man i tråden så finns det 2-3 olika objektiv som nämns, tror att de går att få med Pentaxfattning också - men inget som står uttryckligt i tråden (och jag har tyvärr inte tid ikväll att kika in på alla objektiv för att se vilka fattningar man kan få till dem).

Det är väl i stort sett de två trådar jag hittar, som innehåller någon form av information om macroobjektiv. Sen finns det några som handlar om Macro. Kanske har jag varit för snabb nu, och sökt för dåligt?
Ruterdam: Kika in i de två länkade trådarna, där finns lite tips på olika objektiv.

mvh Martin

Ruterdam
0

tack så mycket, ska kolla upp dom. :)