Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 721 ggr
enter
0

höstbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

pildammsparken i Malmö

enter
0

mera av parken

enter
0

Österlen

enter
0

mera hav

bosse
0

enter,

Jag sag ditt inlagg pa AG om Robban. Om min fru skulle traffa honom nan gang skulle hon sakert saga, att han har iaf ett gott hjarta.

Om du tar lite hansyn till mej och kanske nagra andra, sa bor du inte lagga in foton som ar storre an 0,5 MB. Dom 2 jag oppnat ar jattefina!

mvh/bosse

enter
0

bosse,

Jag har minskat ner bilderna, tanke var att man skulle in i tuben på vågen !

Robban/Pike/Helsinki har säkert ett gott hjärta, det jag skrev på AG var lite mera på skämt.

Han får gärna ta mig i örat och undervisa mig om konsten att fotografera. Vilket ENORMT engagemang Robban visar här på sidan. Bara han inte bränner på för mycket.

mvh/enter

Robert
0

Tack enter! Trevligt att du har hittat hit och det är generöst av dig att dela med dig utav dina fotoupplevelser. Jag hoppas att vi kommer att få se mer utav dina bilder framöver.

.

Genom att titta på andras bilder och försöka tänka till på varje bild, 1) vad var bra med bilden 2) vad var dåligt med bilden 3) vad kunde ha gjorts bättre med bilden så kommer du att få ett bättre fotoöga. Att kritiskt titta på andras bilder hjälper dig att ta bättre bilder själv, och du kommer att kritiskt granska dina bilder.

.

Välkommen!

.

Robert

enter
0

Tack själv Robert, ska försöka tillbringa tid här och ta del av vad du förmedlar.

Jag skaffade digitalkamera för 1,5 år sedan, Minolta Dimage Z3

Jag har Photoshop Elements hade tänkt lära mig det  sitta och trixa med bilderna. Men det var inte så lätt, jag har aldrig haft tid och tålamod att sitta med det.

Jag använder oftast Microsoft Picture it för att fixa till och beskära bilderna.

En sak jag använder PsE till, är att sätta ihop (Photomerge) flera bilder till en.

När det gäller motiv väljer jag oftast människor,  bilder där  ansiktet syns tydligt och gärna där man kan läsa av se känslan är mina favoriter. Men eftersom jag bara har sådana på nära och kära så kan jag inte lägga in dom här.

Det är ju lite problematiskt att ta liknande bilder på okända, eftersom de undrar vad det är för filur som springer omkring och fotar dom.

bifogar en "4ien" höstbild

Annars gillar jag och ta bilder på naturen/årstider

mvh/enter

enter
0

Robert, finns "Photomerge" funktionen i Photoshop ?

bifogar ännu en mergad bild

Robert
0

enter, inte vad jag känner men du kan göra liknande manuellt.

Hälsningar

Robert

enter
0

Robert,

märkligt, för den normala användaren verkar det enklaste programmen passa bäst.

Är det mycket bök för att få ihop det med PS

mvh/enter