Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 803 ggr
pbateman
0

Minne

Jag skall iväg senare i vinter till Thailand i 3 veckor och sitter och funderar på hur jag skall ha med mig tillräckligt med minne till min kamera.

Finns det några bra bärbara hårddiskar som är anpassade efter detta? Vill inte ha med en bärbar dator, då packningen inte bör väga för mycket.

Eller har ni några andra bra tips.

( Jag har bara 4G CF Kort)

Niklas
0

Kan du köpa fler kort? Hur många bilder räknar du med att ta under de tre veckorna?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

pbateman
0

Jag kommer ha med mig två kameror

Min EOS350D och min ixus400 med UV hus för undervattensbilder.

Visst kan jag köpa mer kort men hade vart smidigt om det fanns nån liten bärbar hårddisk som man kunde haft med sig som låg runt 10-20G. Jag är en smattrare när det gäller kort. Tar hellre 10 och ett blir bra :) Jag räknar säkert med att ta ungefär 1000 kort med min 350 ( och det är ca 47 kort per dag) sen med ixus så kommer det säkert räcka med ett 2G kort för det blir 1200 bilder.

Men jag vill inte stå där nere med fulla kort och vill vara på den säkra sidan. Sen kanske det är mycket billigare med CF kort i Tahiland. Nån som vet?

Niklas
0

Jag beställde två 2 gigabytekort för omkring 1200 kronor tillsammans i veckan. Det tycker jag är mycket prisvärt. Priserna har sjunkit kraftigt.

Det finns förstås massor av bärbara diskar också:

Epson P-2000 Photo Viewer

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Norrskenet
0

Den där Photo Viewer blev jag lite sugen på att skaffa. Lite dyr kanske

pbateman
0
Robert
0

#3, jag har en sådan, väldigt bra att tömma korten med och titta med. Den väldigt stora nackdelen med den är att det tar sååå lång tid att tömma ett kort.

Om du inte har något behov att titta på bilderna efteråt så kan vilken disk som helst duga. Kolla även överföringshastigheten. Men jag skulle ha rätt ont i magen om jag inte hade möjlighet och kolla om bilderna ligger på hd:n eller ej. Med Epson kan du kolla så att bilderna verkligen ligger där som det ska.

Hälsningar

Robert