Manifestationen i Hadas.
Som jag skriver i min dagbok, så beräknade man folksamlingen till närmare en miljon, så det bör ha varit ca 600k. Iaf var det mer människor än jag nånsin sätt samlade på ett ställe tidigare i mitt liv. Och jag såg inte en enda västerlänning i samlingen. Pga att jag skulle stå på pressläktaren, så kom jag ifrån mitt sällskap direkt och när jag beslutade att gå in på området utan tillstånd för kameran, så fick jag lulla runt själv i 6 timmar tills det blev mörkt och jag mötte min kontakt vid bilen. Det var strålande sol och varmt, men man delade ut vattenflaskor överallt gratis.

oj! det låter väldigt läskigt det där. o fotografera militären i smyg… tänk om dom hade upptäckt de! :O
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Hennum, ide'n med att fota i smyg är att inte bli upptäckt, för då kan det bli komplicerat, rent av mycket komplicerat. Att hamna i fängelse här är ingenting man ser fram emot och att hamna i militär fängelse är mycket värre. Här fotade jag en commando soldat, som nästan misstänker att jag fotar, samt en polis. Eftersom jag inte kunde rikta in kameran, så tog jag ett antal foton och detta blev bäst.

#1 Det står en kille till vänster i bild, lite närmare än andra. Med en gul och grön flagga. Står han på toppen av en lycktstolpe, eller hur ser det ut??

bosse, att fota i smyg militära saker är nog inte värt risken.
Hälsningar
Robert
Robban, jag ser det inte som en risk, utan mera som ett spel. Åker jag dit, då är jag i en situation, där jag behöver "spela" ett spel som kräver allt. Jag förmodar att det inte är så många, som förstår mej och tycker troligen att det är ansvarslöst, men det är mitt liv.
Här bild på 2 äldre män i folksamlingen.

#9, som en prästost.
Hälsningar
Robert