Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 262 ggr
Robert
0

Glad så jag får tårar i ögonen...

Tänk vad lite kan göra så mycket. Jag har letat som en galning efter ett svar på mitt problem och idag fann jag Eric Chan´s site om Color Profiling Guide for Adobe Camera RAW 3.

Det känns som en gåva från ovan….

Wow, tack så hemskt mycket Eric!!!!

Hälsningar

Robert

Till Eric Chans artikel: http://people.csail.mit.edu/ericchan/dp/acr/

Robert
0

Här kan du läsa mer om hjälten:

http://people.csail.mit.edu/ericchan/

Hälsningar

Robert

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är resultatet på vilken otrolig hjälp San Chan är till…, se bifogat.

Chan vare prisad :)

bjorsa
0

Kul att du hittade de du letat efter de behövs mer "eureka jag har det" här på chatten :-)

mvh/bjorsa

Robert
0

Jag skickade ett mail till Eric, och här är hans svar:

No problem, Robert -- glad to hear you found it useful!

Eric

Robert

Tom
0

Imponerande skillnad!

Tom

mihe
0

Ursäkta mig men jag ser bara en svag nyansskillnad på huden på hennes arm…jag förstår inte? Upplys mig, vill lära.

Tom
0

Mihe, egentligen är det väl inte mer skillnad än så.

Men oj vilken skillnad det gör! Det är ju två helt olika bilder. den ena är kall och trist medans den andra är varm och trevlig.

Tom

knusselbo
0

Efter att ha läst artikeln på Eric's hemsida så är det bara å beställa en färgkarta och sätta igång. Hade du en sådan hemma robert?

Robert
0

#8, jo, jag har en sådan hemma, och nu får jag nytta av den med. Det är ingen billig sak, Jag hittade en som var lite billigare än andra på www.clibr8.com . Nu tror jag att det måste gå via en återförsäljare, jag minns inte riktigt.

Häslningar

Robert

Lunascape
0

Hmmm.. Robert, var det inte du som svarade mig i ett tidigare inlägg om färgstyrning och sade att profilering inte hade något att säga, medan jag hävdade det motsatta..? Glad att du har upptäckt skillnaden i alla fall! =)

Robert
0

#10, det hoppas jag inte, isf tar jag tillbaka det. Jag har famlat lite i det blinda med färgåtergivningen men nu har jag hittat en lösning som är väldigt bra och passar mig väldigt bra.

Hälsningar

Robert