Ny kamera?
När man ska köpa en nya kamera, vad är det då man ska titta på?
megapixel, optisk zoom eller ngt annat?
Min kamera som jag har nu har pajat o vi tror att vi har råkat slänga kvittot av misstag:S Så jag måste köpa en ny så jag vill också ha lite tips på olika kameror.
Jag ska mest ha den till att fota rörliga bilder. Alltså kaniner och hästar. Det är nästan det ända jag fotar.

Du ska titta på sånt som du tycker är viktigt för de bilder du vill ta. Är du osäker på det, kan det vara läge att inför ett kameraköp läsa på lite om de grundläggande inom fotograering.
Det finns dels en mängd trådar i den avdelning en Fotoutrustning och en massa artiklar på tex www.fotosidan.se
Tror det kommer en sån här fråga minst en gång i veckan om att fotografera rörliga objekt, pröva och sök i forumet.
Du kan oxå gå in på www.cyberphoto.se De brukar vara bra på att lägga in personliga kommentarer om kamerorna, dessutom har de testbilder från dem.
Vill du ha mer kött på benen finns www.dpreview.com med omfattande tester av kameror. Är mest systemkameror, men oxå de bättre kompakterna.
Eftersom du fotar motiv i rörelse, kan det vara bra att tänka på slutartid, ISO osv. Om du dessutom fotar i ridhus kan en kamera med ett ljusstarkt objektiv vara bra att ha. :) Om du inte har tänkt satsa på en systemkamera, kan en långzoomkamera vara ett bra alternativ, de brukar vara lite mera avancerade än till exempel ultrakompakta digitalkameror är. =)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Olympus SP - 510 UZ tycker jag är en bra långzoomare. :) Billig & liten men ändå ganska avancerad!