Microsofts svar på google.
Microsoft ska ju alltid duelera med andra om vem som gör snyggast och bäst program. Nu utmanar Microsoft google's Picassa med MicrosoftMax.
Det ser faktiskt otroligt snyggt ut, men picassa flyter mer. :-)
Jag har knappt hunnit testa detta, så jag kan inte säga mycket mer än det än så länge. Ladda hem och testa själv. Länk
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Funkar inte på svenskt windows ännu.
"Note that Max currently supports only English, German, and Japanese Windows XP system languages."

Det är fortfarande en BETA version. Ni med svenska versionen utav windows får nog vänta en stund innan det finns tillgängligt för er. :-)
Jag är helt frälst till MicrosoftMax. Det fungerar kanonbra. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
#1: Det där tolkar jag som att de bara levererar det i de språken, inte att det inte fungerar på de Windowsversionerna. Har du provat?
Vänliga hälsningar
Niklas
Du har nog rätt. Det står längre ner att de inte stödjer några andra Windowsspråk.
Vänliga hälsningar
Niklas

Det finns en helt underbar RSS Reader inbyggd i programet. Ett problem är att det dock inte går att ta bort feeds som man laggt till.
edit: Jo, nu hittade jag hur man gör. Ni missar någonting aldeles otroligt. Jag skulle säga att det är värt att installera om till en engelsk utgåva utav windows enbart för det här programets skull. :-)

Jag tycker det verkar konstigt om man inte kan installera en engelsk version av prgorammet på en svensk versionav windows?
Jag försökte installera det i alla fall på min svenska version men det gick inte ens att installera. Det sa ifrån direkt.
Tom
_"Note that Max currently supports only English, German, and Japanese Windows XP SYSTEM languages."
_Det gäller att läsa ordentligt ;)

Efter att ha testat en rad nya foto-relaterade program nu, så hamnar tyvärr MicrosoftMax på de sämre betygen.
Sökning och blädring efter sinna bilder, går dubbelt så snabbare i nya Betan av Adobe Lightroom.
Program-uppstarten går mycket segare än Picasa.
Och så har vi desutom likadana men mycket fler och häftigare funktioner i andra liknande gratis-program. :-)
Jag använder nu enbart MicrosoftMax till RSS uppläsning.
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson