Fotokurs?
Är det någon som tagit denna fotokrus? Är den bra/prisvärd i sådana fall och vilken nivå ligger den på? Den är ju ganska billig, så kanske man tar den hur som helst
Står inget om dem hos google, nystartad?
Dessutom inget exempel över kursens innehåll.

Låter lite småskumt tycker jag.
Köp en bok istället för det är ju vad detta verkar vara, bara det att det i slutändan kostar 3767:- iställer för kanske 300 som en bok kostar.
Mitt råd är att köpa Scott Kelbys 2 böcker som heter Digitalfotografering 1-2
Mvh Marcus
Lite saftigt pris kanske.
En annan sak som brukar vara bättre är att samla ihop ett gäng med fotointresse någon dag i veckan och fota och diskutera bilder. Hur det ska gå till beror ju lite på vad du har för inriktning.
Jag skulle tro att man lär sig mer då än att läsa sig till kunskap. Då har man även chansen att utveckla en egen stil. Sen är det nyttigt att leta på en bild som man gillar jätte mycket och sedan försöka att göra en likadan, men man rättar givetvis till det som man stör sig på.
//Felix
En studiecirkel med kompisarna kan vara ett bra sätt för att utvekcla sitt tänkande kring bild. Det är nyttigt att får andras ärliga åsikter om de blider du gör. Man ser helt olika saker i bilder. Försök hitta folk som våga vara ärliga och verkligen ge kritik.
Fotokurser ger en annan dimension. Det ge i regel bra kunskap i fototeknik samt att man får en struktur i vad man bör lära sig och i vilken ordning. Kolla dock upp läraren, det är stor skillnad i pedagogik. Många studieförbund har bra kvällskurser till rimligt pris.Sedan finns det en hel del kommerciellt drivna kurser som mera riktar sig till den som ska använda kameran i jobbet.
Jag vill passa på att tipsa om en fotokurs på DVD för dig som vill lära dig hantera kameran (exponering, skärpedjup).

Sen finns ju massor med utmärkta artiklar här på fotosidan.