Färgklick
Letade runt bland bilderna på laptopen idag och hittade en massa som jag inte sett på flera månader. Den här bilden till exempel, som jag fotade i våras - maj tror jag det var - och som jag gillar en hel del.
Lite annorlunda är den ju, så jag skulle gärna vilja höra era synpunkter!
Nikon D80 + Tamron 55-200/4-5,6
Sara
(kom ihåg att öppna i nytt fönster så att inte kvalitén försämras)
Arrangerad eller tillfälle till bild av en slump?
I vilket fall som helst, skärpan på rätt ställe, bra komposition. Om upplösningen räcker till, varför inte beskära lite tajtare i stående format? Värt att pröva kanske.
Tack!
Nej den är inte arrangerad, jordgubben låg där redan när jag kom. SKa testa!

Jag tror inte att en beskärning till stående format skulle lyfta bilden. När jag provar att skära lite på den finner jag att diagonalen som bygger kompositionen kan göras en aning tydligare om man skär bara lite lite grann i nederkanten. Som alltid är det en smaksak, men i väldigt hög grad uppfattar jag det som att asymmetrin och den uttalade diagonalen är kompositionselement som gör den här bilden. Jag gillar den.
#4 Du har rätt som vanligt… tjuvtestade också lite, men det blir bättre som det är, eller som du säger lite nertill - och kanske lite till vänster för att behålla symmetrin.
Jag testade jag med - och jag gillar den helt klart mer som liggande format. Tack för eran kritik!
Fotar du med en Nikon D60!?:'o jag vill också ha! Jag ska önska mig en sånn i julklapp eller i födelsedags present, men hur funkar dom?
Är dom lätt att använda? Blir det bra kvalité på bilderna? och är det bra kvalité på kameran!?:) Tacksam för svar:) *avundsjuk*
D80 står det.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#7 Nej, jag fotar med en D80, står i #0.
jaha, oj;D men är nikon ett bra märke?:)