Motljus

#0, 1 det ser bra ut, när det gäller exponeringen. Den andra bilden är bättre av dom två, mer intressant.
Hälsningar
Robert
Detta är mina första försök när det gäller bilder i motljus. Hur hade jag kunnat göra dem mer intresseanta? /Magnus
Fina bilder, och kul med någon som börjar laborera med nya saker när man känner att man är på väg att fastna i ett fack. Den sista bilden hade nog tjänat på en upplättningsblixt - då hade man nog bättre sätt vad det var.
Kyrkbilden gillar jag, det starka solljuset från kyrkogården ger ett lite magiskt/mystiskt ljus tycker jag, kyrkogårdar är ju alltid speciella.
Ang din första bild så gillas den bäst av de här. Vilken stämning! Ger lite intrycket av att du antingen ligger i ett vindskydd och inväntar natten, eller sitter i ett gömsle och väntar på att djuren skall komma fram på kvällen och ta sig ett par klunkar vatten eller något. Magnifik bild, tycker jag!
mvh Martin
Tack marnyman. Som sagt så labbar jag just nu, och egentligen tycker jag solnedgångar börjar bli lite för uttjatat, men de har en fördel…. man kan förändra effekten mycket genom att ändra inställningar i kameran. (Faktiskt är det en soluppgång kl 07:00 :-) )
Tyckte bara det blev bilder på en massa skog, så jag kände att jag behövde testa något nytt. Motljus är en konst så det finns mycket att lära.
/Magnus
#7 Korren är ju grym, man riktigt ser morrhår o hur svetten stänker om honom :) ( det kanske är knott eller damm? )
Kotten var helt riktigt grym, men vet é sjutton om inte motorvägen åndå var värre ändå! Snygga bilder i vilket fall. /Magnus

Instämmer med övriga häftig bild på ekorren ERIR å vägbilden likaså man kan ju lugnt påstå att man leds in i bilden snyggt gjort
mvh/bjorsa
Tack alla, ekorren hade jag tur med, den stannade precis upp för en sekund i sitt flygande fläng.
atilla, din solnedgång med granverket går inte av för hackor! Visst är det kul med motljusbilder.
Mvh ERIR

#7, lyckofångst :)
Robert