Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 671 ggr
atilla
0

talangfull modell

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en lite annorlunda modell idag. Men visst är hon väl en talang? :-)

På första bilden tyckte hon det var skönt att luta sig lite mot kanten av objektivet.

atilla
0

Vi prvade lite olika posér och ljussättningar…

atilla
0

Och visst har hon väl talang? :-)

bjorsa
0

Härliga bilder atilla och hon har klart talanger de ser man på blicken ,de e ju kul med djur som inte slår ner blicken när man kommer med kameran .

mvh/bjorsa

atilla
0

Synd bara att hon kisar mot blixten lite. Prova utan nästa gång.

bjorsa
0

Du kanske har något redan att dämpa blixten med annars har jag ett enkelt förslag om du har lagt in klick golv så brukar man ju köpa skumfolien till den där 3mm skummatta/folie den kan man klippa till å tejpa ihop som en påse eller någon annan form å trä på blixten eller ta flera varv till för att dämpa mer eller för att den skall slå upp i taket lämna hål uppe osv .

mvh/bjorsa

atilla
0

Ett användningsområde till för det underlaget.. :-) Jodå har lagt klick i hela huset och brukar använda denna matta till de mest osannolika saker.

Jag har (men använde inte) en exten blixt. Den är av annat fabrikat än nikon dock, så det är manuella inställningar som gäller om den ska funka. /Magnus

bjorsa
0

Jag satte som en huv på min blixt som sitter på kameran bara för dämpning .

mvh/bjorsa

Robert
0

#0, hon ser lite berusad ut i bilden.

Hälsningar

Robert

atilla
0

#8 Garanterat fullständigt nykter :-) /Magnus

kristinah
0

Kors vad man kan se förnäm ut. Men jag håller med, talanger finns. Jag har också en modell, egentligen två men här kommer en.

atilla
0

Jättefin katt kristinah. Jag tycker mycket om de gulfärgade. Hans koppel/sele stör bilden lite. Har du ingen bild där man ser hela din katt utan koppel?

Här en kille som jag tagit flera hundra bilder på utan att någon blir bra. Denna är åtminstone rolig, eftersom den gröna källarväggen reflekterades i hans ögon :-) Färgen är också svår. Enligt hans papper är han Blå!

kristinah
0

Här har han ingen sele eller koppel, här är han tagen på bar gärning för han får egentligen inte vara på bordet.

kristinah
0

Här ligger hans sambo och skrattar för att jag körde ner Joppe från bordet. Det suddiga är hans svans för han måste ju gå förbi då jag skulle ta kort på Jomsan.

atilla
0

Kanonbra bilder, i synnerhet den sista, men den första var härlig eftersom det verkar som om du valt färgen på duken efter katten :-) På bild nummer 2 har du väl verkligen hittat din modell…!

atilla
0

Har en annan kille, bror till trådens ursprungsmodell. Det märks att även han har det i generna. nr1

atilla
0

Här "åmar" han sig lite inför kameran :-) Att husse klippte svansen gillade han inte.

atilla
0

Detta är nog en av mina personliga favoriter i kattgelleriet. Det är en mäktig katthane detta.

atilla
0

Åsså var det bilden…

atilla
0

Med denna sista bild som egentligen är ganska dålig, vill jag avliva myten att man är antingen hund- eller kattmäniska. Man kan vara både och… I varje fall om man frågar djuren :-)

Hälsningar

Magnus