Kronhjort, hona
Visst är hon vacker?
Bilden har jag tagit i Skånes Djurpark. Har ett avtal med dem som gör att jag kan få publicera bilden här.
Skånes Djurpark är ju privat område men genom att ingå ett avtal med djurparken kan man som fotograf få rätt att publicera sina tagna bilder. Dock måste man som här alltid uppge att bilden är tagen just i Skånes Djurpark.
Är du intresserad av ett sådant avtal snacka med Staffan på Skånes Djurpark. Han är djurparkschef…
//CarlS
Gillar verkligen bilden, och utöver att den vackra hinden tittar rakt in i kameran är det trädet som ramar in bilden som gör hela bilden.
Har för mig att det alltid är ok att publicera bilder från Skånes Djurpark sålänge man skriver vart och när man tagit det, samt vem som tagit det. Men var ett tag sedan det var aktuellt för mig så jag vet inte exakt, men vet att jag läste om det på deras hemsida.
Men såklart inte fel att snacka med personal där och ingå avtal - det är ju kanske det bästa om man är där ofta och tar mycket bilder.
mvh Martin
Vilken fin bild, jag gillar hjortdjur. Dom ser så snälla ut.

Snygg bild Carl och den blev liksom inramad av trädet å grenverket antar att du planerade in det när du komponerade bilden en sån grej hade jag missat .
mvh/bjorsa

Snyggt, svarta delen till vänster ser konstigt ut.
Hälsningar
Robert
Tack marnyman. Jo, tanken var att trädet skulle bli en "ram" Tyvärr blev den alldeles svart!
Angåend fotografering så får du ju ta bilder för enskilt bruk. Här kan du läsa lite mer om vadsom gäller.
Hoppas länken fungerar…
http://www.skanesdjurpark.se/parkinfo/fotografera.html
Tack kristinah! Jo, men ack så skygga…
Tack bjorsa! Jo, tanken var rätt men resultatet fel. Blev för svart…
Tack Robert! Den svarta delen är en trädstam som skulle ge mig en ram…:)
//CarlS
Hmm… om jag visar bilder här - utan att ta betalt och utan att låta andra använda bilden för kommersiella ändamål. Är det då för enskilt ändamål? Bra fråga - men som sagt… när/om det blir aktuellt kan man alltid ta kontakt med parken och höra om de tycker det är ok. Vilket de bör göra, publicering i form av foton på deras djur borde öka intresset för dem och leda till fler besökare.
mvh Martin
Bäst att höra med Staffan marnyman. Nu blir jag tveksam….
Jag har i alla fall ingått ett avtal med dem som "amatörfotograf"
Fotografer som vill ta bilder till försäljning får betala 5000 kronor om året för rättigheterna…
//CarlS

Läcker hjort ERIR vilken sort är de ?
mvh/bjorsa
Pronghorn-antilopen är väldigt snabb. Maxar 60 mph och är väldigt uthållig.
It can sprint as fast as 60 mph and can sustain a speed of 30 mph for miles! The African Cheetah is often credited with being the fastest, but it is only a sprinter who flags out after a few hundred yards. No other land mammal can keep up with the Pronghorn over a long distance.
Mvh ERIR

En inplanterad hjort i usa alltså för inte hann du väl till afrika oxså :-)?
Även den bild var fin
mvh/bjorsa