Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 812 ggr
LindaKarlstrom
0

ISO på EOS 40D

När jag ska ställa in ISO-talet på min 40D kan jag bara ställa in upp till 1600. Någon som vet varför? Har jag missat någon inställning?

Wruss
0

För att hitta ISO 3200 gör du bäst i att läsa bruksanvisningen. Det är lite knöligare än de vanliga inställningarna….

LindaKarlstrom
0

#1. Tyvärr har jag bara bruksanvisning på spanska och franska (eller några liknande språk) så jag förstår inte så mycket utav det. (jag ska köpa en på svenska men det har inte blivit av än)

Wruss
0

OK… har du svenska menyer i kameran då??

Du måste ha inställningsratten på kamerans ovansida ställd i den kreativa zonen. Tryck på knappen MENY och ta dig sen till den "gula kameran" näst längst till höger på skärmen. Gå ner till första raden "C.Fn I: Exponering" och gå vidare till 3:an och välj "1:På" vid "exponering ISO pressning".

Sen har du möjligheten att vid fotografering i den kreativa zonen välja ISO "H" (dvs 3200) vilken kommer som alternativ efter 1600.

Inte så lätt att förstå kanske. Hoppas du har svenska menyer i kameran…

LindaKarlstrom
0

#3. Tack så mycket! Jag har svenska menyer. Haha fast jag vet inte ens vad den kreativa zoonen är… Får lov att skaffa mig en instruktionsbok och läsa på!

Inkanyezi
0

Ok, om jag fattar det rätt, använder man ratten ovanför slutarknappen för att välja menyläge (flik) till näst sista (andra från höger). Sedan tar man fram "C.Fn" med ratten på baksidan och väljer C.Fn I och därefter 3 sedan man tryckt set, ISO expansion. Om man sedan sparar det som ett av de egna lägena (C1, C2, C3) man kan ställa in på ratten uppe på kameran, så kan man lätt komma åt det. Det är ju inte helt enkelt att fatta bruxisen, men den finns på engelska att hämta på nätet.

LindaKarlstrom
0

#5. Tack så jättemycket för hjälpen!