Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 888 ggr
bjorsa
0

bärfis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog några bilder på 2 st bärfisar här den första

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Den var stört omöjlig att få still på så de var svårt att få några bilder på den

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här den andra av den randiga sorten :-)

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Sen var jag ju bara tvungen att testa min telekonverter raynoxdcr2020 men den fick närgränsen 7,5 meter på min kamera med full zoom men satte en försättslins+10 före telekonvertern å vips hade jag närgräns 20 cm men de blev kromatisk abbration eller färgförskjutning men med en bättre försättslins kanske man kommer ifrån det .

Sen lyckades jag att tappa telekonvertern i golvet så den studsade flera gånger men den höll puhh.

Här bilden på den randiga med telekonvertern

mvh/bjorsa

Martin
0

bjorsa, hur upplever du telekonvertern annars? Om man inte använder andra linser till, hur blir det med kromatisk abboration eller andra färgförskjutningar? Hur upplever du ljusstyrkan, försvagas det ngt av telekonvertern?

mvh Martin

bjorsa
0

Tänkt ta lite sådant i en ny sträng som jag sedan kan fylla på med ny info.

mvh/bjorsa

Martin
0

#5 Har hittat den och följer den med stort intresse!

mvh Martin

Robert
0

#3, var försiktig om prylarna, tur att den höll, kanske tecken på bra kvalité. #0, blev bäst tycker jag.

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

#7 Jo kanske kvaliten som gjorde att den höll men ibland är de lite mkt skruvandes av å på med grejjor å adapters men de e första å sista gången jag tappar den hoppas jag :-)

mvh/bjorsa