Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 819 ggr
bosse
0

F.d. TV station.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fortsätter med kvarteret där TV stationen Manar fanns, samt Hizbollahs skola för föräldralösa barn och ålderdomshem. Vi var nu alldeles i närheten av Murabba och vår guide hade försvunnit för att ordna tillträde till just Murabba. Jag är ju van att röra mej bland främlingar och även om många tittade lite misstänksamt, så vet jag hur man bryter isen. Man bara går på som om man inte fattar bättre, ler och hälsar på alla. Det funkar till 99,9% och man känner på sig när det är dags att springa.Oskyldig

bosse
0

Här fanns det massor av bilvrak

bosse
0

Oanvändbart badkar, samt delar av soffa.

bosse
0

Total förstörda lägeneheter.

bosse
0

Det var i andra ändan på dethär huset det gamla paret och den ensamma damen fanns.

bosse
0

Jag tror att dom flesta människor, som man såg stå där grävmaskinerna grävde, hade bott i dom här husen och dom sökte efter tillhörigheter.

bosse
0

Lite närmare och man kan se personer i huset också.

bosse
0

Bilvrak igen, samt mycket annat.

bosse
0

Och jag avslutar med en banderoll på en mycket populär person - Chavez - här i Libanon eller egentligen två, för Nasrallah är också väldigt populär.

bosse

Robert
0

Vilket kaos, måste finnas många som är olyckliga där hos er.

Hälsningar

Robert

bosse
0

Kanske inte bara olyckliga, men också sörjande, traumatiserade, frustrerade, oroliga, osv……… Och dom finns fysiskt mycket närmare mej än dej.

bosse

bosse
0

Robban, jag tänkte på din kommentar om många olyckliga. Denhär sekvensen visas ibland på TV och den har påverkat många bl.a. min hustru, därför att för oss som har barn är det så lätt att sätta sig in denhär mannens situation.

Jag tror att det var nere i Bint Jbeil nära gränsen till Israel. Denhär mannen skulle gå iväg till affären för att köpa vatten, för det bombades inte så mycket just då. Hans 7 - åriga dotter ville gå med, men han sa att det var för farligt och att det var säkrare att hon stannade hemma. I affären hörde han att en bomb gick av nånstans i närheten av hans hus en bit bort. På väg hem mötte han en granne, som berättade att hans hus träffats. När han kom hem, så fanns ingenting kvar av huset - helt bort blåst från jordens yta. Ni kan försöka se framför er denne man berätta och hans sorg, när han ställer sig frågan, varför han inte hade låtit henne gå med - då hade åtminstone haft en medlem av sin familj kvar i livet. Nu är han helt ensam. Detta är verklighet för många. Varför? Varför? Varför?

Robert
0

#11, olyckligt, saknar ord. Hoppas ni orkar.

Hälsningar

Robert