Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 889 ggr
Musiken
0

Skogsra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jobbar med ett projekt nu om svenska vasen och har precis avslutat min forsta fotosession.

Forst ut i serien, som ska innehalla 9 vasen, blev skogsraet.

Tanken med bilden ar att beskriva forsta motet, skogsra och man emellan. Mannen har just tagit en kaffepaus fran vedhuggandet, da han far syn pa skogsraet som gar forbi. Hanford foljer han efter, forst pa hall, for att sedan ta mod till sig och narma sig utan att skramma ivag henne.

Ni behover inte kommentera de tekniska sidorna av fotografiet, jag ar medveten om vad som ar bra och daligt. Daremot far ni garna saga vad ni tycker om bild-iden.

Wakkashi
0

personligen så hade jag nog gjort bilden mer mystisk/sagolik. typ dimma, månsken eller nått sånt.

sen så har ett skogsrå en ihålig rygg som ett gammat träd (iallafall så jag har lärt mig om henne)

men iden är helt ok.

radera
0

jag tycker bild idén är mkt bra och att det nog kan bli en bra och intressant foto serie.

håller nog med #1 om att en lite mer mystisk/sagolik "touch" hade varit bra. även mer att mannen precis vänder sig för att han blev så hänförd av skogsrået som gick förbi om du förstår hur jag menar.

i övrigt tycker jag att det är en bra tolkning av skogsrået, intressant! i min smak.

Musiken
0

Jo, hade bestallt dimma, men vaderguden lyssnade inte haha :P

Har funderat pa om jag borde "fixa" den ihaliga ryggen i photoshop, men bestamt mig for att det nog forstor mer an vad det tillfor. Hade en sminkor pa G som skulle komma och fixa ryggen, men han fick forhinder tyvarr.

Tack for kommentarerna :)