Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 471 ggr
radera
0

kritik till total nybörjare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är helt ny inom foto och allt som hör dit. men börjar med att lägga upp en bild och vill gärna ha kritik, all sorts kritik.

kanske ska tillägga att jag ej ändrat fotot på ngt sätt förutom att jag skrivit dit © sarah karlsson 2oo8

Banio
0

Tycker du har lyckats bra! Välkommen hit, för övrigt!

Du har medvetet eller omedvetet komponerat bilden bra och fått till bra färger där ismönstren lite påminner om lövens former.

Jag skulle kanske vridit kameran lite för att få en mera utprglad diagonal linje, och kanske tagit mera uppifrån. Kanske också förökt få med hela lövet till höger, men det beror på vad som inte syns, om du förstår mig rätt.

Om det blivit bättre? Vet jag inte, men så skulle jag ah testat. Men lite på ditt bildsinne och gör dina bilder på ditt sätt, så blir det säkert bra.

Nyfiken fråga: Vad har du för kamera?

pellepiano
0

Det var en spännande bild. Fint motiv. Den gillar jag.

radera
0

#1 tänkte faktiskt på det där med att ismönstren påminner lite om lövens former. men hur menar du med diagonal linje? vridit sig så att lövet bildar en linje om du förstår hur jag menar? tack för tipset om att få med hela lövet. det har jag inte ens tänkt på.

kameran är väl lite av ett skämt på ett sånt här forum, mobilkamera 8.1 megapixel sony ericsson c905.

#2 tack!

Banio
0

Du får fota med vad du vill - så länge du är intresserad får du lägga upp dina bilder hä. Jag fick beskära din bild lite för att visa vad jag menade. Vet inte om det blir tydligare, men ögat har ofta lätt att fastna i en bild med tydliga diagonaler. Inte nödvändigtvis så övertydliga som jag gjort dem, men…

radera
0

#4 nu förstår jag precis vad du menar. bra tips! ska jag tänka på!

empan-hampus
0

Jag gillar din bild! =)

radera
0

#6 tack!

fortsätter med ett till foto och vill gärna ha kritik på detta med!

Spectabile
0

Jag gillar din första bild med de fastfrusna löven bäst. Den är så fin.

radera
0

# tack, den första bilden är min favorit med. en sån där ögonblicksbild som blev mkt bra!