Spöregn i svartvitt/färg

Gillar de två första, även om jag på den första skulle valt en annan fokuspunkt närmare kameran. Som det är nu stör bilen lite, men jag gillar den ändå kompositionsmässigt.
Bild två tycker jag är riktigt bra - inget att tillägga just nu.
Getingbilden gillar jag inte alls. Dels stör loggan, dels finns ingen riktig skärpa i bilden även om färgerna är vackar och kompositionen bra. Nu behöver man inte alltid ha skärpa för att få en bra bild, men som sagt, den här gillar jag inte. Lessen att jag inte i det här läget kan komma med så mycket mera konstruktivt. Är lite osäker på om det är blomman eller getingen som var ditt huvudobjekt, även om titeln säger att det var getingen. Jag tycker dock själv att det är svårt att fotografera insekter som ofta rör sig orytmiskt och oförutsägbart.

jag tyckte den första är bra :) allt med den ger en slags känsla av deckare/thriller, man är ute på spaning i ösregnet ^^ tror den blev bättre av att ha en stor "död zon" av trottoar.

hur gjorde du ditt regnskydd^^

#5 Första gången, som var den bästa så klippte jag i botten på en nettopåse. Klippte ett runt hål och använde mig av plåstertejp, för hade inget annat tillgängligt och typ anpassade lite, klippe även kanterna på påsen för att jag typ skulle få plats xD om du fattar? du får testa dig fram, eftersom plastpåsar inte kostar en speciellt stor slant så har du ju ett par försök på dig :) du måste ha motljusskydd med, funkar inte annars. helst tele med .

#3 Okej, jag har faktist en bild där fokusen ligger närmare.
tack för kritiken :)

#6 ska testa att bygga ett snart :)
Lite OT kanske men när vi ändå är inne på regnskydd så kan man ta ärmarna från en gammal regnjacka och trä över objektiv och kamera. Fäst med resår runt motljusskyddet, funkar klockrent.
Behöver man större kan man ta ett byxben från ett par regnbyxor.
Har man inga lämpliga gamla regnkläder att klippa sönder kan man köpa på tex. loppmarknad för ett par tior.

om man inte har innerfokus hur gör man med påsarna då?
#10 Man gör skyddet lite för stort så det blir lite som ett dragspel och kan sträckas en bit

#11 jag får ta två påsar :)

#11 jag får ta två påsar :)