Djur
Jätte fin hund, verkligen. Dock är ljuset väldigt tråkigt och man får anstränga sig lite väl mycket. Lätt fixat i Photoshop! På hundporträtt vill man (eller iaf jag!) gärna se ögonen tydligt på hunden, känns mer äkta då på något sätt.
Den vita stolen hon sitter på distraherar också lite. Nästa gång, försök ta på en öppen plats där det inte är några färgklickar i bakgrunden!
Lycka till :-)
Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
ÅsaF, Jag tycker om bilden på din Schäfer, men tog mig friheten att ändra bilden lite. Tycker oftast att det är huvudet och som sades i #1 ögonen som är viktiga. Så jag beskar den lite och ljusade upp den. Hoppas du ursäktar mig för att jag redigerade din bild. Bättre? Hur mycket man vill se av hunden är egentligen en smaksak, men själv tycker jag om huvudbilderna.
Hälsningar
Magnus

Tackar så mycket för era åsikter. Som du skriver Magnus är det ju olika hur mycket man vill se av hunden. Själv föredrar jag din bild då jag på det sättet slapp gräsmattan.
#1:Kan tyvärr inte göra om bilden då detta knäpptes hennes sista dag i livet. Men kommer ta åt mig av åsikterna och testa på en annan hund. ;-)
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag tycker om bilden, schäfrar är mcyket vackra djur men jag skulle ha vilja haft den ljusare. Synd att den åkte till hundhimlen.

#4: Tackar. Ja sorgen är fortfarande tung.
Audiatur et altera pars

Åsaf tråkigt att hon gått vidare hoppas ni fick många fina år ihop hon var en snygg schäfer .
mvh/bjorsa
Jag kan se hur ståtlig hon var. Det gör inte så mycket att den är lite mörk, men jag skulle vilja se hennes ögon. Nu vet jag att det inte är så lätt att fota djur eftersom de inte alltid gör som man vill, men om du hade ställt dig med ryggen mot horisonten och fotat henne därifrån så hade himlens ljus lyst upp hennes ansikte lite mer. Men det viktigaste är ju ändå att man har en bild på en god vän och följeslagare, inte att bilden i sig är perfekt tagen.

Vad du skulle kunna göra åsa är och klippa bort jackan/byxbenet och även svansen som man ser. Jag tycker att det skulle bli mycket bättre.
Gillar att du har fått henne och titta mot kameran. Även om det inte är direkt in i den. =)
Bra jobbat åsa. Du blir duktigare och duktigare för var dag som går. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Tackar Madde, skönt med kritik. Det är ju det man lär sig på. Ska nog photoshoppa den lite :-)
Audiatur et altera pars

Puttar, ingen annan som har något att säga om den andra bilden. Ni som ville se mer ögon till exempel. Är detta bättre än den förra bilden?
Audiatur et altera pars
#11 Denna bilden tycker jag är bra. Ska jag tycka något, stör jag mig lite på kopplet samt något i nedre högra hörnet. Som vanligt tycker jag att du kunde gått lite närmare. Alternativt gått lite längre ifrån. Ser lite avhuggen ut nu. Men som sagt…. man kan peta hur mycket som helst med en bild. Jag tyckte om denna bilden.
/Magnus

Tackar.
Audiatur et altera pars
All konstruktiv kritik är uppskattat. Eller vad säger du åsa. =) Det är ju det man lär sig och blir ännu bättre av.

Exakt Madde, har fått mycket hjälp av dig när det gäller mina foton. Men ibland vågar jag mig in här också. Inte så ofta, men vissa bilder vill jag verkligen lära mig av bara.
Audiatur et altera pars
Hoppas att folk vågar kommentera dina kort även om Bonita inte finns i livet längre.

Beklagar sorgen, ett minne som ett foto är bättre än inget alls. Till nästa hund så skulle jag se till att ha en mindre rörig bakgrund, utan koppel och bilder från lite olika vinklar, helkropp, halvkropp och porträtt med ögonkontakt i alla bilderna.
Hälsningar
Robert