Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 648 ggr
fiiiyah
0

med nya objektivet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fick mitt sigma 70-300 igår och idag har jag varit ute och testat lite :D det va meningen att jag skulle fota min lillasyster, men senare kom det en katt och sprang framför kameran hela tiden :o så det blev mer kattbilder :D det roliga va att när man inte knäppte på katten så sprang den omkring och irriterade mig när jag fotade min syster, men när jag rikta kameran mot katten då satt han minnsan fint :D

som sagt, blev inte så mycket bilder på syster men det här var en som va duglig :D

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

fiiiyah
0

här är iallafall en bild på katten som kom

fiiiyah
0

och här är när den är fin!

RaggeNo1
0

Vad kör du för kamera?

fiiiyah
0

ibland undrar jag varför jag lägger upp bilder här…………………….

Nikon D40

Banio
0

Jag kan instämma med dig - har själv lagt upp bilder som ingen kommenterat. Men det är lika på alla fotosidor vad jag har sett - man försvinner i mängden. Men lite kritik:

Första bilden, OK komponerad, men din syster ser inte ut som hon direkt VILL vara med på bild, om du förstår vad jag menar…

Andra bilden ser OK ut, ganska alldaglig, din syrra är tyvärr oskarp, men jag förstår att du hade fokus på katten. Lite mera skärpedjup - högre bländarvärde - hade gjort bilden bättre.

Bild 3 på bara katten är jättebra. Kanske skulle man velat ha ögonkontakt, eller se mera av vad katten tittar på, men bra skärpa och fokus.

Bildbehandlar du? I så fall, dra upp kontrasten lite, liksom färgen. Annars kanske du kan göra det redan i kameran, beroende på kameramodell. Det gör bilderna ett strå vassare!

fiiiyah
0

tack så mycket!

1. jag förstår vad du menar, men de är ju lite så att det är jag som drar med henne ;) hon är "kan vi gå hem"-typen! men ibland så tycker hon de är kul :D

2. den där katten for fram o tillbaka som jag vet inte vad och jag tyckte det så lite gulligt ut när båda hamna med på bilden så jag la upp den med! tycker den inte är så snygg egentligen, utan, ögonblicksbild om man kan säga så :D

3. katten satt sådär ett tag så jag har när den tittar in i kameran också, men jag gillade den där bäst :D

jag redigerar lite grann, på katten har jag dragit upp kontrasten ganska mycket, vill inte göra för mycket för då ser det lixom lite kladdigt ut på någe vis.

tack för kritiken!

emess
0

Ha lite tålamod ! =)

Du la upp bilderna igår eftermiddag. Det kanske inte alla som sett bilderna än. Jag har inte sett dom förrän nu t.ex.

I fråga om kritik kan jag bara hålla med #5.

Lycka till!