Köpa begagnat?
Vad ska man tänka på när man köper begagnat? Finns det nån bra affär i stockholm eller i närheten som har bra utbud? Eller vet Robert nån butik i Helsinki??? Jag åker ju dit nu och då :)
Prova här under "köp och sälj".
Handla bara när du har testat prylarna. Det är lite vanskligt att handla utan att se sakerna. Det du söker finns säkert i stockholms området.
Annars finns det en butik i sthlm, LP foto. (lpfoto.se)
Se karta på bif bild.
Jag har inte själv varit där. Men det kanske finns några "08:or" här som vet något om LP….
Kameradoktorn i Stockholm har begagnade kameror.
Vänliga hälsningar
Niklas

För er som bor runt Lund så finns Mattssons foto =)

#3 Mattsons foto, är det den gatan "över" fiskaregatan?

Sorry, är det L. Fiskaregatan som affären den ligger på och inte St. Fiskaregatan?
Ehhh… Kobbeuffe bor på en kobbe på Åland så jag tror han är intresserad av butiker i Sthlm eller kanske Helsinki….Knappast på Sveriges baksida…. 
#6 Så sant så sant.
Jag har fått mycket hjälp redan. Ska och kolla lite i morgon i en butik här som har fina erbjudanden bara i morgon eftersom det är "Open by night" i Mariehamn i morrn, det vill säga att alla butiker i centrum har öppet till 22 i stället för 17 och det händer en gång per år. Ett erbjudande var iaf Olympus E-500 + 17,5-45/3,5-5,6 för 590€ alltså ca. 5500kr. Ska kolla lite på de andra modellerna också. Det lär nog bli köp i morgon iaf. Jag lovar berätta vad det blev och vad det kostade…

Zeroni Mattssons foto ligger varken på Stora eller lilla fiskaregatan
den ligger på Klostergatan 3, gatan som korthuset ligger på.

kobbeuffe, jag tror att det är bättre att köpa begagnat i Sverige. Priserna här i Finland känns dyrare än omvärlden. Har du möjlighet att komma till Stockholm så köp där istället.
Jämför också priserna på nätet, jag kan ha fel.
Hälsningar
Robert
Jag kom just hem från Mariehemn med en Ny Olympus E-500 med ett 14-45 objektiv och 512Mb kort. Betalade 625€ för det nästan 6000kr alltså. SKITNÖJD
#10. Grattis till inköpet. Har inte haft något att göra med Olympus dslr så det skulle vara kul att höra hur du tycker att den funkar. Gärna med lite bilder.
Eddie
Kommer kommer. Nu har jag ju bara 14-45 objektivet men nog ska jag ut och leka iaf en vända senare idag så bilder kommer i kväll…

Grattis kobbeuffe!
Tack Robert