Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1275 ggr
[kobbeuffe]
0

Köpa begagnat?

Vad ska man tänka på när man köper begagnat? Finns det nån bra affär i stockholm eller i närheten som har bra utbud? Eller vet Robert nån butik i Helsinki??? Jag åker ju dit nu och då :)

Erix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://www.fotosidan.se/

Prova här under "köp och sälj".

Handla bara när du har testat prylarna. Det är lite vanskligt att handla utan att se sakerna. Det du söker finns säkert i stockholms området.  

Annars finns det en butik i sthlm, LP foto. (lpfoto.se)

Se karta på bif bild.

Jag har inte själv varit där. Men det kanske finns några "08:or" här som vet något om LP….Cool

Niklas
0

Kameradoktorn i Stockholm har begagnade kameror.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

broderbluff
0

För er som bor runt Lund så finns Mattssons foto =)

Zeroni
0

#3 Mattsons foto, är det den gatan "över" fiskaregatan?

Zeroni
0

Sorry, är det L. Fiskaregatan som affären den ligger på och inte St. Fiskaregatan?

Erix
0

Ehhh… Kobbeuffe bor på en kobbe på Åland så jag tror han är intresserad av butiker i Sthlm eller kanske Helsinki….Knappast på Sveriges baksida…. Flört

[kobbeuffe]
0

#6 Så sant så sant.

Jag har fått mycket hjälp redan. Ska och kolla lite i morgon i en butik här som har fina erbjudanden bara i morgon eftersom det är "Open by night" i Mariehamn i morrn, det vill säga att alla butiker i centrum har öppet till 22 i stället för 17 och det händer en gång per år. Ett erbjudande var iaf Olympus E-500 + 17,5-45/3,5-5,6  för 590€ alltså ca. 5500kr. Ska kolla lite på de andra modellerna också. Det lär nog bli köp i morgon iaf. Jag lovar berätta vad det blev och vad det kostade…

broderbluff
0

Zeroni Mattssons foto ligger varken på Stora eller lilla fiskaregatan

den ligger på Klostergatan 3, gatan som korthuset ligger på.

Robert
0

kobbeuffe, jag tror att det är bättre att köpa begagnat i Sverige. Priserna här i Finland känns dyrare än omvärlden. Har du möjlighet att komma till Stockholm så köp där istället.

Jämför också priserna på nätet, jag kan ha fel.

Hälsningar

Robert

[kobbeuffe]
0

Jag kom just hem från Mariehemn med en Ny Olympus E-500 med ett 14-45 objektiv och 512Mb kort. Betalade 625€ för det nästan 6000kr alltså. SKITNÖJD

[mingdie]
0

#10. Grattis till inköpet. Har inte haft något att göra med Olympus dslr så det skulle vara kul att höra hur du tycker att den funkar. Gärna med lite bilder.

Eddie

[kobbeuffe]
0

Kommer kommer. Nu har jag ju bara 14-45 objektivet men nog ska jag ut och leka iaf en vända senare idag så bilder kommer i kväll…

Robert
0

Grattis kobbeuffe!

[kobbeuffe]
0

Tack Robert Skrattande