Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1709 ggr
Robert
1

Finsk camping...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tanken med min fotografering med Eeva Nieminen, Carita Känsälä och Marina Yakushevoi var att få ihop en historia om när tre finska tjejer drar iväg på camping. 

När det drar iväg på camping…

Robert
1

…på plats…

Robert
1

…med campingfilt och allt…

Robert
1

…hur kul som helst….

Robert
1

….ah, husbilen…

Robert
1

…oj, vad skoj vi har det….

Hälsningar

Robert Hammar

johan
0

Jag tycker cigaretterna ser väldigt malplacerade ut i alla bilderna. Tjejerna ser inte ut att röka och verkar inte speciellt bekväma med att hålla i några cigaretter.

Annars tycker jag #0 och #1 var fina. Dom andra ser lite för "försök nu att se sexiga och farliga ut" för min smak. Vad ska dom symbolisera? White slutty drinking trailer trash?

Jag tycker du är så pass duktig fotograf att du kan tona ned attityden på tjejerna en hel del. För min smak skulle bilderna bli bättre av det.

Mvh // Johan

Anne
0

Bilden i #2 tyckte jag var riktigt bra - DEN skulle platsa i ett modereportage, tycker jag. Kul upplägg, och lite roilgt perspektiv.

pbateman
0

Bra bilder men skall det vara reklam för nått sprit märke eller cigg?

För jag tycker dom fokuseras rätt mycket på bilderna

bjorsa
0

#0 Ser finsk ut likaså #3 fast dom blev så ljusa i #3 men kanske dom skall vara så men #0,3 känns mest som finsk camping av bilderna för mig fina bilder som vanligt .

mvh/bjorsa

johan
0

#2: Ser det inte ut som att tjejen längst till vänster i bild har sjukt långa lår? Har hon så här långa lår eller har det hänt nåt med bilden?

Mvh // Johan

bjorsa
0

#10 Men hon längst till vänster i #2 har ju håret uppsatt eller tittar jag på fel bild (finishcamping03.jpg) vart ser du hår mer än just på huvudet ?

mvh/bjorsa

AktieTrader
0

#11 Björsa, det är ju låren man tittar på inte håret Flört

Johan, bilden är tagen med vidvinkel och hon har benen närmst kameran därav långabeneffekten. Om du tänker efter så är tjejen till höger väldigt liten på bild.

bjorsa
0

:-))Läser som en kratta lår var de inte hår Generad

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Nu ser även jag dom långa låren för visst är dom långa ,är de vinvinkelobjekivet som gör effekten Robert?

mvh/bjorsa

Robert
0

#10, 14 - det är extrem vidvinkel som förvränger. Jag försökt vara noga, alla kroppsdelar bör vara samlade i samma nivå som de övriga, men i det här fallet så var hennes lår närmare kameran än övriga kroppen.

Hälsningar

Robert