Ghetto style!
Försöker ta bilder och få dom i någon form av "ghetto" stil.
Vad jag menar med det?
Ett ghetto är mörkt, trisst, betong, unket, och mer eller mindre fallfärdigt.
Är det någon som har något tipps om hur jag ska göra i photoshop för att få det så?
Har testat med svartvitt och dämpa temperaturen på färgerna, men allting verkar ändå så glatt. :-/

Om du försöker lägga på lite grafitti? Ta en bild på en nerkluddad vägg och sedan lägg över det som ett nytt lager i bild #0. Vidare kan du alltid använda burn tool för att svärta ned lite.
Hälsningar
Robert

Inte alls illa Jim. När du tar helkropp så försök och få med hela kroppen och klipp inte bort delar av den.
Varför skulle det vara olagligt och fota grafitti, kluddet har ju sällan kommit dit på laglig väg?!
Hälsningar
Robert
#1: Superbra bild!
Mvh // Johan
Jim, Jag tror att om du vill ha en mer hoodaktig känsla måste du först byta ut din söta modell mot en ruffigare… :-)
Tom

#4. Jag menar, en bild är ju en bild och den är skapat av någon med både tid och kännsla. Jag tror inte den personen skulle bli glad om jag tog hans målning och satte den i en av minna för att sedan ta åt mig äran. Vet någon hur det ligger till med lagar angående grafitti som är målade på olagligt vis?
#6. haha, ja det har du nog rätt i.
Satt faktiskt just och funderade på om det var hon som var felet.
Men problemet är ju att det ska vara meningen att hon ska vara med. Vill få en lite läskig, mörk stadsmiljö med en tuff unge i. :-) Kanske är det kläderna som ska bli lite luffigare för att få till det rätt?
Här är en gammal bild jag tagit på min bror lukas, han bär tråkigt mörkare kläder som fungerade jättebra att göra i svart-vitt. Men sådanna kläder finns ju inte för småtjejer. Allt ska vara rosa och bländande färgglatt nu för tiden. :-(
MVH
- Jim Johansson

Snygg bild på Lukas, vilket djup.
.
Hälsningar
.
Robert

Jim, du har en tuff syrra som åker skateboard. Bild #9 är bra, det finns inga störande element i bakgrunden, och även #10 är okej - men om du kunde ha öppnat upp liter mer eller kommit in närmare så hade du fått en mer diffus bakgrund.
.
Dina bilder ska, som jag uppfattar det, dokumentera en tuff och hård miljö, vilket du har lyckats med i många bilder, men jag tror att känslan förstärks när bilderna är i svart-vitt. Med färg finns det risk att gulliga färger bryter ned den känsla du vill komma åt.
.
Lite tankar från…
.
Robert
#3: Fin bild. Du skulle kunna be henne hänga över skateboarden på något sätt så att hon inte ser så ditställd ut. Eventuellt kan håret hänga över ena ögat mer, lite som om hon vill gömma sig.
Vänliga hälsningar
Niklas

#11. Jag har försökt få till det med bakgrunder. Tycker det blir jättefint med suddig bakgrund, men kameran verkar göra som den själv vill nu. Förut kunde jag lägga fokus på Julia och bakgrunden blev helt perfekt. Tror kameran har gått sönder. Fokusen verkar nu ligga inställd på oändligt läge fastän jag ändrar. Gick ut och spelade basket med Julia idag på basketplanen där bakgrunden är helt öppen för ett exempel. (se bifogad bild).
Vill helst inte ha bilden svartvitt. Grått och trisst, men ändå lite smått i färger. Har tonat ner färgerna rejält i bilderna jag laggt upp. Irriterande att allt ska vara så himla färgglatt nu för tiden.
#12. Tack. Ska ut imorgon och prova ditt förslag. :-)
MVH
- Jim Johansson

Vet inte om det är okey att ladda upp filmer här, men ett litet miniklipp kan ju inte skada så mycket. :-) Måste bara dela med mig utav den här roliga filmen på min syrra Julia. :-)
"ohh my god, what da fuck"
Någon får väl säga till om jag ska ta bort den. ;-)
MVH
- Jim Johansson
#13: Skön bild! Precis som du skriver är det syns att det är så långt skärpedjup. Den där bilden hade varit riktigt skön om det molniga himlen hade varit den enda bakgrunden. Lite mindre skuggor på Julia hade inte hellre skadat.
Jag gillar dina kompositioner! Jag tycker du har det konstnärliga, men kanske behöver slipa lite på det tekniska. Och det tekniska handlar ju bara om lite kunskap. Det lär du sig nog snabbt!
Mvh // Johan
Mvh // Johan

#15. Vart har ni lärt er allting ifrån? Gick ni någon form av utbildning eller är ni själv-lärda? Jag brukar kunna lära mig och kunna det mesta på några få kvicka sekunder. Jag läser aldrig manualer eller frågar om hjälp. Jag klåfingrar på inställningar och trycker lite här och där, sedan kan jag hela skiten. Men det här med kameror verkar vara väldigt komplicerat. Tog mig några veckor innan jag började fatta det hela med ISO inställningar. Försöker fortfarande lära mig vad brännvidden och allt vad det heter betyder. Finns det kanske någon seriös billig eller kanske gratis distans-fotokurs man kan utbilda sig på?
MVH
- Jim Johansson

#13, tjusig bild, skulle bli än bättre om skärpan låg rätt, men det har du ju redan påpekat.
#14 jag frå bara upp ett ljudklipp.
#15 den kurs jag genomgår kostar en del pengar men om man känner att det är tungt att betala hela beloppet på en gång så kan man dela det beloppet vid 7 betalningstillfällen.
Trevligt att du delar med dig av dina bilder Jim.
Hälsningar
Robert
Jag har aldrig gått någon kurs. Jag tror snarare jag tagit maaaaassor av bilder och börjat dra slutsatser av vad som blir bra eller inte.
Däremot vet jag inte riktigt vad eller varför jag gör något, men jag vet på ett ungefär vad som kommer att bli en bra bild eller inte.
Säkert kan man lära sig att göra allt på smartare sätt om man förstod lite mer vad man gör och därmed också lyckas med fler bilder.
Jag brukar försöka härma bilder jag ser och tycker om. Det blir kanske inte så konstnärligt unikt, men man lär sig en hel del på att försöka kopiera någon annans bil. Det handlar om vinklar, inställingar, komposition med mera…
Jag är nog likadan när jag programmerar. Jag vet vad som fungerar bäst, men jag vet inte riktigt varför. Det är det jag har Charlie till.. :)
Mvh // Johan