Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 2237 ggr
Robert
0

Carita Känsälä

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Carita började med sin modellkarriär förra året. Nu går hon i nian här i Finland och nästa år börjar hon med gymnasiet. För en vecka fick hon stå som modell när jag fotograferade henne. Hon hade en bra makeup och hon har en bra hy så det behövdes inte mycket till retuschering i Photoshop.

Carita berättade till mig att hon har inte solat så mycket under sommaren för att hon har jobbat rätt mycket. Hennes avsaknad av solbränna ville jag förstärka och gjorde hennes hy än mer blek.

Fungerar bilderna?

Hälsningar

Robert Hammar

Robert
0

bild-2

Robert
0

bild-3

Robert
0

bild-4

Robert
0

bild-5

Niklas
0

Bild 3 gillade jag. I bild 1 tycker jag att näsan försvinner lite för mycket i det vita ansiktet.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Martin
0

Det är väl modernt bland modefotografer har jag förstått, om man tittar i modetidningar…. att göra människor albinovita alltså.

Själv är det inget som faller mig i smaken.

Men fotona håller som vanligt klass.

mvh Martin

Robert
0

Tack för responsen, nu var Carita väldigt ljus i hyn, vilket både makeup artisten och jag har förstärkt.

Hälsningar

Robert

precis
0

nu får jag ta tillbaks lite som jag skrev (generellt) i en annan tråd, jag hade inte upptäckt denna tråd.
för den här tjejen hade feeling, även när hon blundar. stor skillnad i bilderna, för här stämmer nästan allt, ljus, skuggor, kontrast, effekten utav de ytterst små bitarna rosa o rött i kläderna