Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1362 ggr
Alexaandraa
0

KameraMärke

Vilken kameramärke tror ni är bäst Olympus eller Casio Exilim?

Blanda in andra märken jag vill bara veta vilket märke ni tror är bäst av dom två.

Kalle77
0

Vilken som, ta den du gillar bäst. Vilket fabrikat man väljer på kamera i den klassen är ovesäntligt.

Alexaandraa
0

Men jag vill veta vad ni tror ;)

Kalle77
0

Jag skrev ju vad jag tror!

Martin
0

Kan inget om något av märkena? Vill du ändå veta vad jag tror? Vad blir min gissning (tro) värd, när jag inte vet något?

Varför undrar du, förresten?

mvh Martin

Alexaandraa
0

Jag ska köpa en ny kanske. Det enda jag vill veta är vilket kameramärke ni tror är bäst av Olympus och Casio Exilim. Men skit samma då!

ElinH
0

#5 Jag skulle TRO att det är olympus, sök runt lite efter olika tester på internet.
Sen behöver inte ett helt märke vara dåligt och ett bra, det beror på kamerorna så om du kunde välja ut två kameror skulle det bli mycket lättare att säga något.

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Metinia
0

Jag skulle rent spontant gissa på Olympus, de verkar lite större företag. med det är precis som #6 säger, det är jättesvårt att säga att det ena märket är bättre än det andra, beror på kamerorna.

#5:Vad är det för kamera du hade tänkt köpa (sort, pisklass, system eller kompakt?

Alexaandraa
0

#7 Sorten vet jag inte riktigt det finns så många. Det får max kosta 2000, kompakt och den ska vara snabb och ha nån bildstabilisator. Fotar oftast sånt som rör sig t.e.x hopptävlingar, hundar som springer o.s.v

Det är skitsvårt å hitta den rätta kameran. Jag vill helst inte ha Olympus, vill prova ett annat märke.

endius
0

#8 köp en du fastnar för ä ingen större skillnad på så billiga kameror.. ingen ä speciellt märkvärdig, d brukar bli ganska "brusiga kort" å väldigt lätt oskärpa i kompaktkameror..

man får vad man betalar för

/ Marcus

Metinia
0

#8: jag håller med #9. Man får det man betalar för och 2000 är inte så väldigt mycket, men o andra sidan är kompaktkameror billiga idag, tycker jag i alla fall.

Om du ska fota hopptävlingar och hundar som springer skulle jag rekommendera någon sorts långzoom-kompakt-kamera. De är ofta dyrare, men jag har fått känslan av att de är betydligt bättre än små kompaktkameror. Vanliga kompaktkameror brukar vara ganska dåliga på rörelse.