OT. ARG! (lite om en Canon EOS 450D)
Jag skulle köpa en begagnad Canon EOS 450D på Blocket.se för ett tag sen.
Fick kontakt med säljaren efter att ha försökt i ca 2 dagar..
Säljaren ville helst att jag skulle komma upp och hämta kameran men eftersom att det var en körtur på ca 2,5-3 timmar så sa jag att jag var säker på att jag ville ha den o bad henne om att skicka den, vilket hon gick med på.
Hon ringde upp mig på kvällen och sa att hon skulle skicka kameran dagen därpå o att jag skulle få kollinr m.m.
Efter det så hörde jag aldrig av henne igen!
Provade ringa, maila och SMSa men inget svar någonstans.
Och godtrogen och så EXTREMT DUM som jag var så hade jag betalat i förskott direkt till hennes konto. (De e ju inte för intet som jag både e blond och blåögd XD).
Efter ett par dagar utan någon kontakt o inget paket så kollade jag upp namnet och kommunen som hon påstog sig heta o komma ifrån och rinde upp ALLA nummer som jag hittade. (Bara 73st…SUCK!!!) Ingen tur där…
Efter de så gick jag till banken som hon sa att hon tillhörde men hennes kontonr tillhörde inte dom utan en dansk bank med filial här i Sverige.
Ringde upp DEN banken istället och pratade med en kille där. Jag berättade hur det låg till och han tyckte att det var för j**ligt! Han kollade upp hennes konto och lyckades hitta min överföring. "YES! Hittade dig!!" tänkte ju jag direkt. Men deras policy tillåter inte att banken ger ut personuppgifter, men killen var iaf så vänlig och sa att namnet och uppgifterna jag hade fått på säljaren stämde inte. Så han sa till mig att gå till polisen, för allt dom behövde göra var att ringa upp banken så skulle dom få alla uppgifter direkt.
Så jag gjorde som den här trevliga killen sa att jag skulle. Gick till polisen och gjorde en anmälan, gav dom ALLA uppgifter jag hade fått och tagit reda på själv o ja sa tom till dom att allt som behövdes göras var att ringa.
Det var snart 2 månader sen och INGET har hänt!!
Varför skattar man för att betala för polisväsendet om dom inte kan göra nåt så simpelt som att lyfta en telefon lur?
Så nu undrar jag om där är någon som har en Canon EOS 450D som jag kan få gratis? XD hahahaha XD
Ja polisen måste man verkligen tjata på. Har du ingen pensionär med mycket tid över som kan hjälpa dig att ringa till dem dagligen, typ mormor/farmor?
Har du fortfarande kvar mailen från denne kan du se IP-adressen.
Alltid något mer att ge till polisen.

Jag har ringt. Iofs inte särskillt mkt, bra två ggr, men allt dom säger att de tar sin tid o att dom jobbar så fort dom kan. De tror ja ju så mkt ja vill på. *hmpf*
Har inte tänkt på de där me IP-adressen, ska kolla upp så att ja inte har vatt så dum o raderat mailen. Tack för ideen. ^^

Vilken tur att detta inte hände mig, för jag hade ballat ur totalt >< Lycka till!
Sådana kräk skulle ha ett varsitt nackskott!

#5 tack så mkt.
#6 ÄNTLIGEN nån som tycker som jag!!! XD

Guh så tråkigt, man blir ju irriterad på såna folk. Hoppas det händer nåt iaf, kanske inte så troligt, men man kan ju alltid hoppas :)

Men gud vad irriterande!
Hoppas att det löser sig iafl.. ;/