Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 1100 ggr
Robert
0

Bilder...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Abstrakt, kontrast och gyllene snittet är temat i dessa tre foton.

Hälsningar

Robert

Robert
0

Nästa…

Robert
0

Och sista, rimmar bild med min bildidé?

[kobbeuffe]
0

Som vanligt med många av dina bilder, enkelt men perfekt.

Robert
0

#3, tack det var väldigt snällt av dig. Men, superkritisk som jag är så vill jag förbättra det jag håller på med. Lär mig något varje dag på att vara självkritisk, men å andra sidan rätt jobbigt då jag själv är aldrig nöjd med det jag gör.

Hälsningar

Robert

[kobbeuffe]
0

Jag lider lite av samma dilemma, det är alltid mycket enklare att berömma andras bilder än sina egna som man alltid ser nåt som kunde varit bättre i.

SLAfoto
0

Robert, jag lånar lite av din tråd. I denna bild sökte jag efter diagonaler och "upprepning". Jag håller med #4 och #5. Det jag försöker med nu är att ha med kameran så mycket som möjligt. Jag hittar alltid saker i mina bilder som jag kunnat gjort bättre. Man kan nog läsa hur många böcker och på web:en som helst om foto men det är när man själv övar som det ger resultat tycker jag.

//Stefan

SLAfoto
0

Konsert med Magnus Uggla i E-tuna 2008-07-13. Stod mitt i publiken och funderade på hur jag bäst ska få till en bra bild som förmedlar lite känsla. Väntade på lite gester från Magnus samt att jag försökte i denna bild även få med lite publik och bilda en triangel med några av bandmedlemmarna.

//Stefan

Robert
0

Stefan, tjusiga bilder. Det gäller och tänka till när man står där och ska fota, inte alltid lätt. Som du påpekar så är det övning som gäller, ständig övning, tänk på alla idrotsproffs som ständig övar, varje dag flera timmar om dagen…

Hälsningar

Robert

Martin
0

Tjusiga bidrag, både Robert och Stefan!

Visst skall man ha stora krav på sig själv - men det måste finnas en gräns också.

Jag har tagit många bilder jag blivit väldigt nöjd med.

Nu har jag inte som mål att sälja en massa bilder även om jag sålt ett par bilder, men jag skulle aldrig lyckas om jag aldrig var nöjd. För jag skulle aldrig få för mig att ta betalt för ett jobb jag inte är nöjd med.

Att kunna göra saker bättre, eller att kunna utvecklas innebär inte att man inte kan vara nöjd med vad man gjort.

Det tycker jag i alla fall.

mvh Martin

pellepiano
0

Ja, fina bilder och genomtänkta. Tycker det är beundransvärt att se sånt innan eller när man tar bilden.

luddenorberg
0

Vad är gyllene snittet?

Musiken
0

Forsta bllden har en Ansel Adams-kansla over sig, och andra paminner om Andreas Gurskys bilder.

Gillar att omgivningen pa den forsta ar sa 'bold' (kommer inte pa det svenska ordet) och att det bara ar tradet som har textur och detaljer. Tycker dock att bilden antingen kunde ha ratats upp nagot, eller vinklats mer. Nu ligger den liksom mitt emellan en diagonal och lodrat.

Andra bilden far jag inte riktigt samma kansla av. Det vita hornet bryter "magin" som upprepningen i monstret skapar, och personligen sa har jag svart for sadana har bilder om det inte finns nagra starka farger i dem. De far mig att kanna mig lite fangad i moderniteten liksom. Lite kanslan av att minimalismen och att vi alla ar som kopior av varandra haller pa att ta over varlden.

Sista bilden fungerar bra med bildiden, dock ser jag den som en skal med grot eller lapskojs :S

Niklas
0

#11: Gyllene snittet.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
0

#0: Jo, jag tycker noga att du har lyckats bra med kontrast och gyllene snittet. Abstrakt är jag däremot inte så säker på. För mig kan det inte bli mycket mer konkret.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning