Omgivningen

Tack for hostfargerna!
Det minner mej om lingon och hostkantarell.
Om du har nan lovskog i narheten, sa skulle jag vilja se en solnedgang genom en avlovad skog. Jag sag det pa TV igar kvall och det var ocksa vackert.
bosse

#4Jo de finns en lövskog här det är en bokskog och det är europas nordligaste planterade bokskog kanske blir de lite bilder därifrån om nån dag eller så men den har nog löv kvar ännu men snart är dom borta å då kommer väl nordanvinden ner igen brrrrrrr
mvh/bjorsa

#8 Tack Robert din avtonning av himmlen var fin höjde bilden hur gör man sånt i paint shop ifall de går att göra i pp?
mvh/bjorsa

bjorsa, oj vilka fina morgonbilder, artistiska. Fin placering av solen på de bilder du har lagt in solen 1/3 av bild från kant. När du lägger en ram kring en bild tänk på att ramen kan stjäla uppmärksamheten.
Tranorna blir väldigt små i bild. Jag tror att de skulle göra sig bättre om de fick vara med i en landsakpsbild om man inte kommer riktigt nära dom med sin zoom.
Hälsningar
Robert

Jo tranorna skulle nog funka bättre i en landskapsbild som du säger men de går ju så fort att de blir som de blir
men dom kommer ju nästa år igen å då du 
De var en riktigt härlig morgon synd bara att jag inte fick syn på älgfamiljen i dimman för just nu går de 3 älgar omkring här väldigt orädda jag har sett dom 1 ggr å fotade men de bidde skit för långt bort och för mörkt men jag letar vidare
mvh/bjorsa
#10,
Jag vill ha solen skinande rakt genom den avlovade skogen! 
Och det ar inte rattvist att visa nagot man kan ata, tank pa att det ar Ramadan! Och jag som alskar lingon!
(jag svalter).
Jag kommer igen med bilder fran poolen i februari.
mvh/bosse

#21 En riktig sjöbuse med vågor i håret å vatten i knäna
röda havet låter härligt gissar att fiskarna där är stoora de e skillnad de mot svedala med mört
.
#20 får du inge krubb där nere jag som just svullat i mig 2 stora bratwurstar
men du får väl käka lite efter solnedgången ?
Får väl avlöva skogen ,men kanske frosten gjort de nu får väl ta en titt nästa vecka kanske de blir sol då oxå 
mvh/bjorsa

Trevlig helg, Bosse!
Robert

#23 Ser man på skidor i libanon va kul ,så du pumpar puder i backarna själv var de länge sedan jag åkte utför men kanske nåt att ta upp igen .
1 meter fisk de låter de men jag tror dig
den längsta fisken jag fångat var 60 cm å den tog jag med bara händerna de är nämligen en av mina koikarpar:-)
Trevlig helg å smaklig spis
mvh/bjorsa

bidde fel bild så jag tog bort den se nästa inlägg
mvh/bjorsa

Snygg! Blir lite mystisk på något sätt, en känsla förmedlas. Jag gillar dessa effekter. Nu har det blivit så att jag är mycket nyfiken på vad som händer under stolpen bakom buskaget.
mvh/gurin

#29 tack gurin,De tråkiga är att inget händer under stolpen
och bakom buskaget är grannens gräsmatta å den är garanterat grönare än våran bruna
men jag förstår tanken .
mvh/bjorsa

#27, det blev riktigt bra, effektfullt.
Hälsningar
Robert

Tack Robban!
Fisken finns forevigd pa en mugg, som en kollega gav mej. Jag formodar att du nan gang har vagarna forbi Byblos, sa att du kan se den med egna ogon.
Om du dyker upp i slutet pa januari, nar jag aker pa nasta leave, sa kan vi aka skidor varje dag. Det ar bara en halvtimmes korning till liften. Jag pratade med min hustru igar kvall och det har snoat redan uppe i Cedars. (2.500m)
Jag gjorde en liten rundtrip pa torsdag och fotade. I gar lag jag vid poolen och svettades, vilket verkade meningslost, sa jag hoppade in i bilen vid 1-tiden och gjorde en tur pa 25 mil. Har kommer ett foto pa "solnedgang i avlovad skog". Jag hittar ju inte sa mycket skog har, sa jag ersatte traden med elstolpar och ledningar.

#33, Bosse, fyndig titel till bilden, och vackra färger med härlig kontrast. Som jag skrev i en annan sträng är det bra jobbat att du ändå hittar objekt i ett landskap som jag betraktar som rätt kargt.
Hälsningar
Robert

#33 Fisken på muggen är de en silverfisk
snö redan snacka om konstigt i alla fall i mina öron. Snö i mellan östern men de ligger ju högt upp som du sa, å du är väl garanterad en vit jul endera i libanon med snö eller i saudi utan starkt 
Fin solnedgång i elskogen här är de ju sällan solnedgångar nu på hösten då de e mest mulet men nån dag skall nog solnedgången komma i avlövad skog
mvh/bjorsa
bjorsa, du driver med mig igen! En fisk kan inte ga pa muggen! Den ar i form av ett foto pa utsidan! Och jag haller den!
Nu blir jag ju tvungen att lagga in fler snofoton. Du kan aven kolla under resor och Asien.
Det finns starkt har i Saudi, men jag dricker nastan varje dag en drink i Libanon, sa jag ar "vit" har nere. Jag fick en flaska vin av en jenkare i torsdags kvall, som jag stallt i kylen och dar lar den fa sta. Hembrant har nere kallas "sadiki", som betyder kompis/van. Manga blir alkoholister har, om dom hamnar i fel sallskap. Jag foredrar oknen.
Det far bli ett foto fran den 28/1 -01 i Laqlouk. Det finns 1 stollift upp till toppen, som ar en rod pist alt off pist. Man aker ner till vanster i zigzag. 3 slapliftar gar halvvags upp, dar forsta delen oftast ar puckelpist. Sen finns 2 stolliftar utanfor bild t.h. med morkgron och en ljusgron pist. Problemet med libaneser ar att dom jamt ska prata, sa dom star mitt i backen och undrar ett antal ggr hur laget ar med personen i fraga och hela slakten. "Kiifak?" Forsta gangen Mathias akte ner har var forra vintern och han forsokte undvika ett sadant gang och ramlade. Nar han blir arg, sa gar det oftast ut over mej och det finns ingen chans att fa stopp pa ordflodet. Aven svart att halla sig for skratt. Sen vet jag vad jag ar vard iaf. En underbar grabb!
Jag bor tillagga, att vissa vintrar sa ar snon djupare an liftstolparna, sa da ar dom tvungna att grava en en "gata", sa man kan passera wire och stolpar utan att skadas. Oftast kor dom bara 1 slaplift da. Forra vintern var det ca 9 m sno i nedre pisten i ett par veckor.
mvh/bosse

Jo jag förstod det ,silverfisk är en slags ohyra som ibland finns på muggen vid avloppet å de e väl där mitt skämt hör hemma 
9 meter snö oj men jag tror dig ,låter kul med folk som står i backen å dividerar med varandra ,senast jag åkte utför var 1981 i kitzbuhl så de e ett tag sedan skulle troligen slå ihjäl mig i backarna
.
mvh/bjorsa

Bjorsa, morgondimma-bilderna är verkligen vackra! Sen gillar jag de "nakna brudarna" för de ser så väldigt go'a och sällsynt smarta ut:) Gillar att få besök ser jag, eftersom alla kommit fram och kollar in i kameran.
Jag har precis för mig att jag bläddrat runt förut och såg en bild som du tagit med kvällsdimma (tror jag det var) på hästar som betade i en hage med skogen i bakgrunden. Hittar den inte alls nu. Men har jag rätt att du lagt ut en sådan? Den var verkligen fin, lite John Bauer-känsla:)

Tack Pia,
Tyvärr har jag inte några bilder på hästar så de måste vara någon annan men om jag ser någon sådan bild här så skickar jag ett meddelande till dig
mvh/bjorsa

Pia tror jag hittat bilden å de gick inte att skicka meddelande men inlägget heter motljus skrivet av robert bilden finns i nr 29 om de nu är den?
mvh/bjorsa

Bjorsa, tack för att du hjälpte mig att hitta den, för visst var det #29 i motljus.

Vassego :-)