Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1128 ggr
Linnah
0

Mormorbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog bilder på M och hennes mormor idag, och är själv mycket nöjd med bilderna. Har inte hunnit välja ut bilder själv, men M valde 4 som jag snabbredigerat, så vill gärna ha kommentarer och förslag till förbättringar av teknik etc.

Linnah
0

nr 2

Linnah
0

nr 3

Linnah
0

nr 4

Kamera är EOS 30D, objektiv 60 mm macro.

Banio
0

Helt OK bilder, gillade värmen i parbilderna. Det syns i bilden att det finns en relation mellan de två. Mormor ser lite stel ut emellertid.

Kanske  M ser lite dominerande ut - längre, hon håller om/fast sin mormor på båda bilderna vilket stör mig lite grann trots allt.

Niklas
0

Bra skärpa och fina färger. Jag gillar att huvudena hamnar på olika höjd. Det ger dynamik i bilderna. De är vilsamma att titta på.

Jag håller med om att mormor ser lite obekväm ut framför kameran i bild tre och fyra. Sånt är väldigt svårt att göra något åt om man inte har gott om tid. I första bilden tycker jag att hon ser mer avslappnad ut. Glasögon kan ställa till problem, men jag tycker att du har lyckats bra. Är man petig syns lite spegling i antireflexbehandlingen. Inget som är ett problem dock.

I bild två har M vackert rött hår i lockarna. Det ser lite blekare ut upptill. Antingen är ljuset olika eller också kanske hon har färgat håret tidigare så att det har vuxit ut lite. Det vore fint om den röda färgen följde med hela vägen. Bilden är väldigt lyckad.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
0

Vad är det du ska fotografera i skogen? Är det skogen som är motivet eller ska du fotografera något annat? Vad vill du uppnå med bilden? Det är nog det som borde avgöra om du ska ha med ljus eller inte

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning