Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 415 ggr
bosse
0

Solnedgang i Riyadh.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

En gang i tiden tog jag ett liknande, mycket uppskattat foto med min gamla Agfa digital kamera.

I gar kvall pa vag hem fran min lilla rundtur, da jag lyckades fota en orn, en mumifierad igelkott och en lika val mumifierad rav, sa dok denna vy upp och jag tog chansen igen.

bosse
0

Har kommer "solnedgang i avlovad skog" igen.

bosse
0

Har gar solen ner over sandynerna. Det ar hit "stadsborna" aker for att uppleva "dunedriving". Jag var pa andra sidan kvallen innan och fotade i solnedgangen.

bosse
0

Pa vag hem torsdag kvall, sa passerade jag denna pagaende miljoforstoring och tog ett foto med solen tackt av roken.

bosse
0

Har med solen mellan kamelerna och roken.

Detta ar den ostra kamelmarknaden, dar man kan kopa kameler, far och getter, samt allt man kan behova for att leva ett beduinliv.

bosse
0

Tyvarr, sa blev min Pathfinder kvar i Dammam och med min nya "company car", sa kan jag inte aka ivag alldeles for langt fran allfarts vagarna. Men skam den som ger sig. Det var i dethar omradet jag hittade dom mumifierade djuren och aven en perfekt parlemor snacka (>12 milj. ar) och aven en annan fossil, som naturligtvis ingen har lyckats upplysa mej om vad det ar.

bosse

Robert
0

Intressanta bilder som du delar med dig. Du lyckas med att hitta en del intressanta detaljer i ett landskapsvyer som känns lite trist för mig.

Tack

Robert

bjorsa
0

Härlig siluett bild du får så fina färger i dina solnedgångar,röken mot solen är effektfull snygga bilder blir sugen på att kladda lite på målarduken men finns ju så mkt annat som skall göras men om jag får tid att måla är de ok att använda någon av dina solnedgångsbilder att måla av?

mvh/bjorsa

bosse
0

bjorsa, min filosofi ar att jag ager ingenting, bara lanar under en kort period. Ingenting hade jag med mej, nar jag kom och ingenting tar jag med mej, nar jag gar.

Jag vore naturligtvis tacksam om du kunde fota och visa mej hur det blev, om det blev.

mvh/bosse

bosse
0

Som sagt det mesta av vad en beduin behover finns att kopa har pa kamelmarknaden. T.ex ved.

bjorsa
0

Tack för svaret Bosse å givetvis fotar jag om de blir nåt risken är stor att de blir pannkaka brukar bli de som oftast när jag kladdar men ibland blir de bra men nu var de e tag sedan jag målade men skall börja igen när allt är inne av de som skall in tex fiskar osv

mvh/bjorsa