Fota på kyrkogård?
Har för mig att man inte får fotografera på en kyrkogård? Eller har jag helt fel?
Iallafall fota så att man ser vad det står på gravstenarna, har för mig att min fotolärare på gymnasiet sa det under någon lektion.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag har aldrig hört det ,men det låter ganska sunt.
Tack för att du tog upp det.
Jag har för mig att min lärare sa nått om att man stör de döda eller liknande :P Fast det kan ju ha vart något som bara hon tyckte.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#2: det tycker jag låter som något som hon tyckte, det finns ju inget som kan bevisa det och av den anledningen kan det inte vara förbjudet. Men det skulle kunna vara förbjudet av någon anna anledning, men skulle inte tro det faktiskt.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Man kanske helt sonika borde gå in i kyrkan och fråga först om det är okej om man fotar på deras kyrkogård? Det är ju modellbilder som vi ska plåta nu i veckan och funderar på att vara på kyrkogården.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#4 Det är nog bäst att höra men folket som jobbar där. Det kan ju uppfattas som kränkande och störande av gravfriden.
//Marcus

Jag har fotat på kyrkogården många gånger..
#5 Precis gravfriden var det läraren pratade om.
#6 Och ingen har klagat?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Kanske av intresse att titta på ett par tidigare trådar i Foto i Fokus:
Fotopartaj på Katarina Kyrkogård …
#8 Men där syns ju inga gravstenar, det är det min modell vill ska synas för annars märks de ju inte att det är en kyrkogård riktigt..
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Man får fotografera på kyrkogårdar, även gravstenar. Detta enligt min far som är förman på en kyrkogård i västsverige.
jag fotade på en kyrkogård senast i förra veckan! :S
Medarbetare på Hundar.ifokus

Lagligt eller ej så är det ett ställe där folk kan bli fly förbannade över att ni är där så mitt råd står kvar. Fråga först.
//Marcus

# 7 nepp, aldrig!