Rimligt att betala
Hej alla där ute, har nu fått lånat två Sigma objektiv av en bekant och vill köpa dessa objektiv om jag gillar dom, det är gamla objektiv som har använts på analog canon eos 300 om jag inte missminner mej.
ett objektiv är sigma 100-300mm med autofokus och ett är sigma 28-105 mm och autofokus, det sist nämda fungerade inte autofokusen, motorn lät men det hände inget.
Vad är rimligt att betala för såna objektiv?
Fick även låna en Sigma EF 430-ST blixt som kameran sa att den inte stämde med min kamera, jag har en ny inköpt Canon EOS 450D
Hej Irma
Objektivena passar ej din kamera så att autofocus skulle funcka manuellfocusering går, rekomenderar att du inte betalar för dessa. spara hellre till ett nytt.

hm, men dom passar och det går att fota med dom, autofokusen fungerar på 100-300mm objektivet, provade även ytterligare ett objektiv men det sa kameran ifrån på,, kontaktner på objektiven är lika som på mitt kitobjektiv förutom det sist nämnda som hade andra kontakter.
#2 Köp bara det som fungerar då? Fast en jag känner köpte gamla analoga objektiv som fungerade till sin digitala canon, dock slutade de fungera efter ett tag och bara krånglade genom att fungera ibland till och från.
Skulle rekomendera dig att köpa nya istället eller begagnade som passar din kamera ordentligt.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#2, ok,, jag struntar nog i de där, vill inte att kamera huset ska ta skada heller. Men det är konstigt eftersom det låter så bra innan man köper kamerahus att man kan köpa beg. objektiv som använts på analoga sen när det kommer till kritan så funkar det inte i alla fall.

Det är Canons objektiv med EF-fattning som fungerar utan problem, även om de är gamla. Vissa av Sigmas gamla objektiv är inte kompatibla med DSLR och måste därför skickas till Tura för uppgradering.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson