Stranden i Amchit.
I går åkte vi ner till stranden i Halou, där vi ofta brukar bada och grilla med våra vänner på söndagarna. Det var inte så mycket olja just där. Det var 29C i vattnet och en grad varmare nära stranden. Vattnet var jätteklart och massor av fisk, men nästan inga krabbor, dock tusentals små snäckor. Många är ju rädda för att bada och vi har bara badat den första lördan efter det att vi kom hem. Då var vi nere på stranden i Amchit, där min svåger gömde sig under vattnet, när man bombade militärbarackerna.
Här är militärförläggningen. På tornet fanns det en satellit disk och andra antenner, nu är det bara ett hål i betongen. I masterna fanns det massor av radio och TV antenner, samtliga är borta. Det kan man kalla precisions bombning för masterna står kvar. Även en Apache lär ha landat och commandos hade gjort en raid på knappt 10 minuter. En kompis sa, att attackerna kom alltid när Nasrallah höll sina TV tal.

Har dom kommit i gång med att sanera oljan på stränderna?
#5 Inte här i alla fall. Och uppriktigt sagt fattar jag inte vad man kan göra nu. Oljan har ju torkat fast och kommer att lösas upp med tiden antar jag.