Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 467 ggr
Robert
0

10 mm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker det är svårt att få bra bilder med extrema vidvinklar. Nu sticker jag till Stockholm i morgon och då tänkte jag fotografera endast med ett 10-22 mm zoom. Mest med 10 mm brännvidd.

Hur brukar du fotografera med extrema vidvinklar, har du några bra tips?

Hälsningar

Robert

Robert
0

Här är en bild på min fru, när man tittar på bilden så kan man tro att hon har svårt att hitta rätt skostorlekar. Det var en medveten sak jag gjorde då jag bad henne sätta fram ena foten.

Hälsningar

Robert

jojjehanna
0

#1 och hon har ett väldigt långt ben samt ett mer normalt…

Norrskenet
0

Man får hålla koll på att man inte får för mycket sluttande huslinjer och att man inte anväder dem till porträtt. När jag förr i tiden knäppte mycket med vidvinkel så försökte jag att få ett långt skärpedjup och utnyttja en förgrund så att bilden fick ett riktigt "djup"

sandmark
0

Jag har precis skaffat mig ett vidvinkelobjektiv och testar mig fram just nu, men jag tycker att landskapsfotograferingen blir kanon eftersom man kan ta med mycket information i bilden. Här är ett exempel (som jag just nu satt och "pillade" med)

Robert
0

Nu när jag har gått inför att använda vidvinkeln mer så tycker jag att bilderna känns oskarpa och brusiga. Det blir rätt intressanta vinklar. Tar man porträtt så ska man inte stå för nära och ha personen i något hörn. Behöver iof testa mer.

Hälsningar

Robert