Veckans bild
Jag blev glatt överraskad… och måste få dela med mig… skickade in "Räddaren i nöden" till "Veckans bild" sent i går kväll och kom med som en av "Förra veckans höjdare" 

Så även en liten amatör ska försöka.
Grattis till veckans bild! Helt klart en värdig vinnare. Och klart att även amatörer ska få komma fram med sina bilder, det är ju bland oss som kreativiteten lever!! 

Fräck bild, får man fråga hur den kom till?

#2 Tack…
Jag är uppfödare av Norsk Skogkatt.
När jag en förmiddag kom till kattgården där gårdagens vattenskål stod kvar, såg jag dessa två kämpar… och spindeln var så pass liten eller kunde inte hålla sig ovanför vattenytan så när han inte orkade simma längre så klättrade han helt änkelt upp på skalbaggen för att vila.
Mina katter vill gärna hjälpa dessa två upp ur vattenet… så jag fick bråttom in efter kameran och hoppades att katterna inte hade fiskat upp dem redan. Efter fotograferingen släppte jag ut dem utanför kattgården… tror inte de ville bli leksaker åt våra katter efter att ha simmat i vattenet ett par timmar.
Se fler foton av "Räddaren i nöden"
http://foto.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=e08ed149-4795-41e7-b0b2-80d59a5d5bb0

Aha, då förstår jag den verkliga innebörden av bildens namn också :)
Vilka fantastiska modeller
Grattis! Har svårt för småkryp men minns när du la upp bilderna för några dagar sen. Jättekul!

#5 ja, de är lite mindre än de modeller (skogisar) som ni och vi är vana att fotografera…
#6 Tack… jag gillar inte småkryp… men de här två var fast i vattenskålen 

#0, grattis!
Hälsningar
Robert