Canon 30D
Jag har idag en Canon 350D och känner nu att jag skulle vilja uppgradera mig lite ska jag satsa på en 30D eller ska jag köpa den nya 400. Saken är den att jag kan köpa en 30D för ett bra pris men är den verkligen så mycket bättre än vad 350 är.

Det är lite som skiljer och du måste avgöra om det är värt prisskillnaden.
Hälsningar
Robert

30D är bättre än 350D enligt min erfarenhet av kamerorna, 30D är en semi-proffskamera vilket menas att den är byggd för att tåla användning, klarar minst 100 000exponeringar medans 350d och 400d är testade för minst 50 000st, 350d och 400d är gjorda av plast medans 30d är gjord i magnesiumlegering.
Jag skulle välja 30D. Du får ett större hus som antagligen är lättare att hålla. Dessutom verkar en del reglage sitta bättre placerade. Jag tror att sökaren är större på 30D också.
Vänliga hälsningar
Niklas
Prisskillnaden är bara ca 1500 kr mellan 400 och 30D men jag har mer eller mindre bestämt mig för en 30D.

I går såg jag en som hade Canon eos1D mark II Det var något i hästväg!!! …men så var hon skolfotograf och kunde tjäna pengar på bilderna
#5 En vän till mig har en sådan också. och en mindre… vet inte om det är 5:an eller 1:an eller vad den nu heter. Skall låna den plus objektiv en dag är det tänkt. Men jag vet inte om jag vågar - tänk om jag därefter inte gillar min S3.a :o)
mvh Martin