Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 939 ggr
LindaKarlstrom
0

Kritik på studiobild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotot är tagen till en fototävling jag är med i via skolan, temat är "Min familj är min skatt" och jag tolkade det såhär med ett foto på min katt.

Jag önskar få kritik på detta foto, och jag vill inte bara få höra "Bra bild / Dålig bild" utan nu vill jag få höra vad det är som är bra/dåligt, och tycker du att bilden är skit, säg det! Då får jag komma på något annat.

Frudis
0

Jag tycker det är en mycket fin bild! Du skulle ha kunna tagit med hela katten för då tycker ja den hade varit lite med intressant (:

Men ja tycker du har fått dom rätta färgerna och det är bra att den inte är ljusare för då tycker ja den blir tråkig att titta på!

Ylva-Li
0

Jag tycker bilden är helt jättehärlig! Och perfekt tolkning. ;)
Däremot kan jag hålla med ovan att det kanske hade gjort bilden ännu bättre om mer av katten synts. Även om jag kan förstå att du kanske ville ha mer fokuserat på kattens huvud?
Skärpan är bra, men det är något som gör bilden lite matt. Hm, kontrasten kanske? *funderar*
Men i det stora hela är det en mycket bra bild och tycker verkligen du ska ha den bilden/temat i tävlingen och jag hoppas verkligen du vinner!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

LindaKarlstrom
0

#2. Jag vill inte vinna för då måste jag åka till Ryssland för att få mitt pris. :/

Ylva-Li
0

#3 Ånej! :D Får hoppas du inte vinner då. ;) Om inte annat kan du kanske ge bort ditt pris.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

LindaKarlstrom
0

Tack för era synpunkter på foto! Jag tog flera olika varianter, men fastnade mest för den här.

#4. En del av vinsten är resan till Ryssland. Så jag kan inte ge bort den. Bara hoppas att någon annan har bättre bilder.

palsternackan
0

#5 tyvärr, så tror jag att du vinner. Bilden är helt perfekt, och tolkningen var rolig. Synd bara att katten är lite avhuggen. .eller ska jag säga "tur att katten är avhuggen?" ;) vilken klass går du i?

IdaSH
0

Måste nog hålla med #6 där. Tråkigt (!) nog så skulle jag inte alls bli förvånad om du tar hem tävlingen. Supersöt bild och jag tycker din tolkning passar perfekt till temat!

Mvh Ida

www.krusfoto.se

LindaKarlstrom
0

#6. Jag känner inte att fotot är avhugget, men smaken är som baken! Jag går tredje året på medieprogrammet.

#7. Tack så mycket! Visserligen är det här bara ett av fem teman som jag måste delta i, men den enda tolkningen jag är nöjd med så det är enda bilden jag vågar visa här.

palsternackan
0

alla är säkert bra! :D men varför vill du inte till ryssland då? är väll kul?

LindaKarlstrom
0

#9. Det är mina fördommar ;) Jag slår vad om att det finns kackerlackor och andra kryp där :p

palsternackan
0

HAHAHAHHAHAHAHAH x'D det finns jue i sverige me :D

bapsan
0

Tycker också bilden är mycket bra, fin skärpa och färger är det något jag skulle vilja ändra på är det att bilden kanske skulla ha varit i liggande format eftersom kissen ligger ner. Sen kanske hela kissen borde varit med. men jag gillar bilden och du har lyckats bra, tror du har stor chans att ta hem vinsten.

Lycka till!!

LindaKarlstrom
0

#12. Tack så mycket :) Jag håller faktiskt inte med er andra om att fotot skulle vara i liggande, tycker det blev betydligt bättre i stående.

I går och idag var fotona upphängda på en vernisage, och det var tydligen många som stannat till och kollat på min bild. :)

Kattapult
0

Underbar tolkning! Och en kanonfin bild med :)