hjälp
hur gör jag om jag vill kopiera en hel framsida på en hemsida och sen lägga in den i photoshop,det är så att jag har en sida och på sidan ligger det en bild som jag har tappat bort på datan så jag tänkte att jag skulle kunna öppna i photoshop å sen klippa bort det rund om.. lite luddigt men hoppas att ni fatta
Men bilden borde vara uppladdad dr du har hemsidan? Att göra som du förslår är möjligt genom att använda Print Screen eller ngt annat verktyg för att ta en skärmdump, men resultatet kommer att bli dåligt.

hmm så är det nog, men det kan ju va bra att vet hur man använder print screen åndå:)

Om du öppnar websidan och högerklickar på bilden så kan du välja att spara bilden på din dator, det är bättre än att göra printscreen eller något annat där du har bildens format som den syns på sidan. Om bilden som är uppladdad har högre Upplösning så får du den när du väljer att spara bilden.

Tryck på Print screen (Prt Scr), öppna mspaint eller photoshop eller vad du nu vill använda för bildprogram, klistra in.
Detta sätt tar en bild på det du ser på skärmen.
Trycker du Alt + Prt Scr istället så tar du en bild på det fönster som är aktivt (överst).