Målningar.
Enda sättet för mej att starta en ny sträng är att inte bifoga ett foto i första inlägget. Som jag skrivit i min dagbok, så tog jag 156 foton idag i Beirut. Jag kan ju inte lägga ut alla, men jag ska börja med målningar jag fotade. Jag lyckades ju komma in i Hizbollahs sönderbombade "högkvarter", vilket inte så många fotografer lyckats med.
Starka bilder bosse.
Var rädda om er.
/Mia

Håller med mihe starka bilder å starka konstverk .
mvh/bjorsa

Starka bilder från folk som vet hur det är att leva i en värld där en stor makt både hjälper och sänker dom. Samma sak hände i sydamerika i länder som Chile och salvador.
Den sista bilden jag tog på målningarna. För mej betyder den striden mellan godheten och ondskan. Här hänger ett lik och en tro i snöret och ingen vet om det kommer att vara tillräckligt för att ändra på vågen, som heter "balans" här i Libanon.
Hoppas att ni kommer ihåg några av dessa målningar efter en tid, att dom på nåt sätt berört er och kanske förändrat er syn på livet eller vad som helst. Att denna sträng på nåt sätt hade en mening för någon annan än mej.
bosse

Bosse, vad händer med målningarna nu?
Hälsningar
Robert
Robban, jag är tämligen säker på att Hizbollah tar hand om dom. Dom flesta är ute i det fria, bara ett fåyal inne i ett tält. Nu på fredag ska det vara en stor manifestation där inne. Många här undrar hur jag kunnat få tillträde dir in. En välbevarad hemlighet.