Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 453 ggr
RaggeNo1
0

Fotograferade chili.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade tråkigt så jag letade efter något som man kunde fota. Och hittade två chili:s i kylskåpet.

Testade lite olika saker, reflektor i bakgrunden, extern blixt, men det blev inte så bra.

Vill höra vad andra tycker.

Hej!

RaggeNo1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2

Carlton77
0

Ska du fota en så tråkig sak så gäller det att göra det intressant med ljus, efterretuchering och vinklar.
Dessa bilder har inget av detta i mina ögon. Platta å trista.
Försök göra något roligt av dem. Spinn vidare på styrkan i chillin tex.

//Marcus

RaggeNo1
0

Hade inga idéer.. Vill lära mig roligare retuschering :P Du får mer än gärna lära mig :P hah

Inkanyezi
0

Du kan få en idé av mig här.

Lägg dina chillies på en spegel och se till att det är långt till väggen eller mörkt på andra sidan spegeln från kameran sett. Använd sidljus från ett fönster och gör bilden med ganska hög kontrast, så att bakgrunden blir svart och bara chilifrukterna syns i mjukt sidljus. Ta med stativ på relativt långt avstånd, kanske en meter, och använd lågt ISO. Du kan ha lång slutartid, de flyttar inte på sig, men bländaren ska vara liten för att skärpedjupet ska räcka till så att hela frukten blir skarp. Välj utsnitt så att ingenting annat kommer med på bilden, men du behöver inte ha dem i mitten, tänk gyllene snittet och kanske diagonal komposition.

Redigering kan nästan aldrig hjälpa upp en illa tagen bild.

Bullan
0

#4 Nu blev ju jag ocskå sugen på att göra ett sådan arrangemang!!!Tungan ute

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*