Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 636 ggr
Ylva-Li
0

Kritik på kattbild?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog lite bilder (igen) på mina kissar häromdagen och tänkte fråga er om kritik. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Hm, borde kanske ha tvättat kisse först dock. Nåja, bortsätt från smuts då. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

nr 3

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

nr 4

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Och sista. Såg att skugga hamnade lite knasigt på några. Hon satt precis i solljuset och solade.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

jillysilly
0

Ojj, så fina bilder! Favoriterna är nog nr.1 och nr.4. Jag tycker om sista bilden också, trots det "knasiga" ljuset. Det blev häftigt tycker jag!

Ylva-Li
0

#5 Tack. :) Jo ettan är en favorit. Lyckades äntligen få fokuset på ögonen och inte på nosen.. som med de andra 98 bilderna.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

irma
0

Fina bilder, bra skärpa och fina motiv, svårt att få skärpa på ögonen, det är hopplöst med hundarna här hemma.. men du har lyckats bra med det Skrattande

ett tips, testa att gå ner i mer jämnhöjd med katten, nr 3 tycker jag blev bra ihöjd och likaså nr 1 blev också i bra höjd, möjligen lite mera luft framför nosen på den..

men i överlag mycket fina bilder,,, vilket objektiv använde du? 18-55 mm? eller det andra som du hade köpt? jag har så himla svårt att få till skärpan på ögonen på hundarna, men skam den som ger sej.. Cool

Ylva-Li
0

#7 Tack.:) Oja,svårt är det! Speciellt eftersom de rätt var det är försvinner bort.
På de flesta bildertror jag att jag snarare låg framför kisse och fotade. Min stackars rygg efter ett tag!
Jag använde det andra objektivet. ef50 1.8. Blir bättre bilder på katterna då tycker jag.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

irma
0

#8 jo djur är svåra motiv, inte stilla länge, hör dom ett ljud som inte en annan hör så vrider dom på skallen på en halv sekund Foten i munnen

isch, inte kul att ligga på magen,,både nacke och rygg får sej en rejält duvning,,  men så kommer den där bilden i precis rätt ögonblick och det onda i nacken och ryggen känns genast bättre Skrattande

Ylva-Li
0

#9 Men precis! Tror Jade minsann förstod att hon var modell. Hon gjorde precis som de gör! Vände lite på huvudet nu och då. Tittade uppåt, mot mig osv. Posade verkligen. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||