Kommentera/kritisera/tyck till
Skulle verkligen uppskatta om ni vill tycka till om dessa bilder. Jag försöker tänka på vad jag vill åstadkomma innan men vet inte om jag lyckas eller tänker rätt.
Genomgående är det färgerna som är det jag vill fånga men jag lägger även till några ord om hur jag tänkte för varje bild.
På denna är det i första hand blomman och dess form som jag fastnade för.

Väldigt fina bilder. Bra komposition.
Det enda som stör mig är ramen. Den stjäl mycket uppmärksamhet
//Marcus
Bra bilder. Ser på min skärm liiiite för färgmättade ut - på gränsen till att färgerna ska "spricka". Tycker också att du lyckats bra med kompositionen. Kanske de två sista har huvudmotivet lite för centrerat. I övrigt instämmer jag med Marcus ovan att ramen stjäl lite för mycket uppmärksamhet.
Tack för kommentarerna!
#5 Bra, då vet jag att jag är på rätt väg. Ja ramar är ett gissel som jag dras med. Redan i småskolan gjorde jag svarta konturer runt allt jag målade, klistrade teckningar på svarta papper och "ramar" allt jag har med svart.
#6 Min skärm är inte så bra så jag har lite svårt att se det verkliga resultatet. Försökte öka mättnaden en aning på någon av bilderna men bara 1-2 snäpp. Iofs ökade jag på lite högdager på någon också, tror jag iaf, är inte så bra på PS men försöker testa och lära mig.
Den här har "naturlig" mättnad, är den bättre eller?
//Pia
Jag gillar dennaturliga bättre - vi får se vad andra tycker, för ytterst är det en fråga om tycke o smak, inte rätt o fel. Starka färger är ju "inne" just nu.
Ja precis. Höstfärgerna bjuder ju in till det, fyrverkeriexplosioner överallt. Hoppas också att fler tycker till.
mm lite mycket färg känns som 9500k samt solblänk annars är ju konceptet bra.
Kanske sänka ev lite mera..Kan ju räcka med ev med tanke på blänket..sen känns det lite mycket underifrån..
ett hoya skyligt 1b för himmelfärgernas skull va på sin plats tror jag..