Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 608 ggr
SimonAxtelius
0

Nytt objektiv.

Hej. Jag har ett 18-55mm objektiv till min Nikon D60. Tyvär så har det gått sönder och jag funderar på vad man ska kika på för nytt objektiv. Vill inte betala speciellt mycket för det eftersom jag behöver det mest för stunden. Ca 1500-2000.

Men jag skulle gärna vilja ha "ett bättre" än det förra.

Några tips?

Tack på förhand. :)

Carlton77
0

Jag kör med ett Tamron 28-300 eller Nikkor 18-135. Det är absolut inga världsklass objektiv men de funkar till allt jag fotar än så länge. Sen är ju priset riktigt bra på dem. Tror Nikkor kostar 1600:- ungefär.

//Marcus

SimonAxtelius
0

Okej, jag kikade men hittade inte Nikkor objektivet i den prisklassen. Det jag hittade låg mellan 3000 och 4000.

NIKKOR AF-S DX 55-200/4.0-5.6G ED SVART

Kan det vara nåt att ha? Någon som har nåt liknande? :)

/ Simon

SimonAxtelius
0

Ingen som vet? :)

Kalle77
0

Enkelt svar är. Du får ingen bra glugg för 1500-2000:-
Nikons 18-55 som brukar levereras i kit kostar 990:- och den är knappast att anse som bra. Lite beroende på vad du menar med bra så kan det gå att hitta relativt ok gluggar för ca. 5000-6000 kr.
Skall du upp i ljusstyrka och byggkvallitet så dubbla de priserna för de billigare gluggarna.

ElinH
0

#2 Det objektivet är bra för det priset! Men det finns med VR också om du vill ha det,

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

mimmibackman
0

#1 Jag skulle inte satsa på sån brännvidd (28-300), alldeles för mkt om man vill ha bra kvalite. Ska ju helst x2 - x4 .

SimonAxtelius
0

#5 Jo, jag vet. Kopiera bara texten som snabbast. :)

Men jag antar att objektivet är något bättre än original objektivet 18-55?